شهر خبر

روزه‌داری مانع ورزش کردن می‌شود؟

روزه‌داری مانع ورزش کردن می‌شود؟

روزه‌داری مانع ورزش کردن می‌شود؟
به گزارش پایگاه خبری وب دا، ایرج بیگلری درخصوص ورزش در ماه رمضان اظهار کرد: بسیاری از ورزشکاران به دلیل افت آمادگی بدنی نمی‌توانند در ماه رمضان، ورزش را کنار بگذارند و از طرفی نمی‌خواهند لذت معنوی ناشی از روزه داری را از دست بدهند.

به گزارش بهداشت نیوز، وی با بیان این که روزه‌داری مانع ورزش کردن نمی‌شود، گفت: اگر افراد به مدت یک ماه، تمامی فعالیت‌های بدنی خود را قطع کنند، ممکن است قدرت و استقامت قلبی-عروقی‌شان با مشکل مواجه و عضلاتشان ضعیف شود و بعد از این ماه به زمان بیشتری برای بازگرداندن عضله به چرخه کار طبیعی نیاز است بنابراین اگر افراد اصول تغذیه‌ای صحیح را رعایت کنند، می‌توانند به طور منظم تمرینات خود را انجام دهند و سلامت جسمی خود را تامین کنند.

بیگلری تمرینات سنگین ورزشی را در ماه رمضان منع کرد و افزود: در این ماه برای جلوگیری از ضعف قوای جسمانی، کاهش فشار خون، سرگیجه، سردرد و تهوع باید از انجام تمرینات سنگین اجتناب کرد چرا که فعالیت زیاد باعث از دست رفتن نمک، آب زیاد و در نتیجه عطش فراوان، افت فشار خون و ضعف شدید می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر کاهش شدت تمرینات، مدت زمان انجام تمرین را نیز باید کاهش داد و حداکثر روزی 30 دقیقه انجام شود.

بیگلری عنوان کرد: نوشیدن کافی آب و مایعات در وعده‌های افطار و سحر باعث می‌شود افراد دچار کم‌آبی نشوند زیرا یکی از دلایل دردهای عضلانی در افراد، کاهش آب میان‌بافتی و به هم خوردن تعادل الکترولیت‌های بدن است.