شهرخبر

مژگان عباسلو با «ناخاطرات» به کتابفروشی‌ها بازگشت


مژگان عباسلو با «ناخاطرات» به کتابفروشی‌ها بازگشت

«ناخاطرات» عنوان تازه‌ترین اثر مژگان عباسلو به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد. این اثر شامل ۵۰ قطعه شعر در قالب سپید است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تازه‌ترین کتاب مژگان عباسلو، از شاعران جوان کشور، با عنوان «ناخاطرات» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان به حوزه شعر قرار گرفت. 

«ناخاطرات» شامل 50 قطعه شعر در قالب سپید از این بانوی شاعر است که در حال و هوای عاشقانه سروده شده‌اند. عباسلو پیش از این در مصاحبه‌ای تأکید کرده بود که جنسیت و حس عاطفی زن در شعر، امتیاز مهمی است و نمی‌توان و نباید آن را حذف کرد. از این منظر، شعرهای «ناخاطرات» را می‌توان نمونه‌ای از شعرهای سپید دانست که رد پای یک زن در سطر سطر آن احساس می‌شود. 

نادرست،‌ امید، پلان، خلوت، دعوت، راه، شباهت، غیرممکن، نَه، همه، ساده، او، فراموشی، انتظار، سوال، امنیت،‌ گفت‌وگو، پسغام، ناچیز، صلح،‌ افسوس، خاکستر، کوچ، در جمع، خطر، زن‌ها، لامکان، تاک، فردا، غیرجادویی، پایان، مجازی، انتظار، فریاد، غربتی‌ها،‌ آواز، وهم، چیز، من، تهران، خلسه، بی‌جان، سرنوشت، تعریف، صندلی، آینده، عمر، دوست، محکوم به فنا و ناخاطرات عناوین قطعات این مجموعه را تشکیل می‌دهد. 

کتاب , کتابفروشی‌ها , شعر , انتشارات سوره مهر ,

در قطعه «رئالیسم جادویی» از این مجموعه می‌خوانیم:

زن‌های بی‌شماری
شب‌های بلند زمستان
نامه‌های عاشقانه بلند نوشته‌اند
آهی بلند کشیده‌اند
و با میل‌های بلند
به بافتن دستکش برای مردانشان ادامه داده‌اند، 
من جز رؤیا بافتنی دیگری بلد نیستم
در میل‌های کوتاهم به تو می‌نویسم
دستکش‌های چرمی‌ات را در اداره جا نگذاری
و پیش از آنکه تو فرصت جواب دادن پیدا کنی
آه!
زمستان تمام می‌شود

مژگان عباسلو متولد 1357 و فارغ‌التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. در سال 85 نخستین مجموعه شعر او در قالب غزل و با عنوان «آوازهای عاشق تو» توسط انتشارات هزاره ققنوس منتشر شد و به چاپ دوم نیز رسید. این مجموعه برنده جایزه بانوی فرهنگ در سال 86 شد. اشعار این مجموعه در سال‌های 80 تا 85 سروده شده بودند و 40 غزل را شامل می‌شد.

دومین مجموعه شعر او با عنوان «شاید مرا دوباره به خاطر بیاوری» در برگیرنده 30 غزل عاشقانه در 70 صفحه است که توسط موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت به چاپ رسید.  «از لب برکه‌ها» توسط نشر چکه منتشر شده است و بیش از 100 قطعه شعر کوتاه سپید را شامل می‌شود. این مجموعه تنها مجموعه سپید شاعر است. «از سیب‌ها بپرس»  مجموعه ای دیگر از اشعار عباسلو است که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. «هم‌قفسان» عنوان مجموعه دیگری از این بانوی شاعر است که با 34 غزل توسط انتشارات مؤسسه شهرستان ادب به چاپ رسیده است.

 

انتشارات سوره مهر کتاب «ناخاطرات» را در هزار و 250 نسخه و به قیمت 25 هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/