شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اتحادیه اروپا#اوکراین

اتریش اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه را رد کرد


اتریش اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه را رد کرد

وزیر امور خارجه اتریش در آستانه برگزاری ویدئو کنفرانس وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به دلیل انتقال نیرو به مرزها با اوکراین مخالفت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهند امروز (دوشنبه) در یک ویدئو کنفرانس درباره تشدید مناقشات در شرق اوکراین مشاوره کنند. وزیر امور خارجه اوکراین هم قرار است در این مذاکرات شرکت کند.

اوکراین حمایت بیشتر از اتحادیه اروپا در مناقشات در شرق اوکراین را درخواست کرده و از جمله خواستار تحریم های بیشتر علیه این اتحادیه شده است. با این حال تا به حال اتحادیه اروپا برای جلوگیری از تنش بیشتر در این مناقشات مداخله نکرده است.

اتریش در آستانه برگزاری ویدئو کنفرانس وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه به دلیل انتقال نیرو به مرزها با اوکراین مخالفت کرده است.

"الکساندر شالنبرگ"، وزیر امور خارجه اتریش در این باره گفته است: تمرکز اصلی ما در حال حاضر باید این باشد که در تنش زدایی سهم داشته باشیم و بار دیگر برای در پیش گرفتن مذاکرات تلاش کنیم.

وی در عین حال درباره نقض آتش بس در شرق اوکراین و تحرکات نظامی روسیه در مرزها با اوکراین ابراز نگرانی کرده و گفت: این یک بازی خطرناک با آتش است و هر گام اشتباه می تواند منجر به سقوط و بدبختی شود.

اتریش خواستار این است که از همه قالب های بحث های موجود مانند گروه تماس سه جانبه و قالب نرماندی برای در پیش گرفتن گفتگوها استفاده شود تا این روند به سازمان امنیت و همکاری اروپا بازگردانده شود.

غربی ها و به ویژه آمریکا نگران تحرکات روسیه در مرزهای اوکراین هستند و ادعا می کنند که مسکو حدود 15 تا 25 هزار نیرو را به این منطقه کشانده است.

از اواسط فوریه بار دیگر درگیری بین جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین و ارتش این کشور در گرفته است. متحدان غربی اوکراین نگران انتقال نیروهای روسی به مرزهای اوکراین هستند. مسکو این تحرکات را مانور رزمی نامیده است.

کشورهای درگیر در شرق اوکراین در اواسط سال 2020 و در چارچوب میانجی‌گری "سازمان امنیت و همکاری اروپا" موفق به توافق بر سر آتش‌بس در اوکراین شدند. این در حالی است که موارد نقض آتش‌بس طی روزهای گذشته افزایش یافته است.

دولت روسیه از اقداماتی در راستای دفاع از خود سخن گفته است.

در مناقشات در شرق اوکراین که از سال 2014 آغاز شده است تا به حال بیش از 13 هزار نفر کشته شده‌اند.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا قرار است همچنین امروز به بحث های دیگری از جمله مسئله نجات توافق هسته ای با ایران و تحولات اخیر در گرجستان، هند، میانمار، موزامبیک و اتیوپی هم بپردازند. مسئله سلامت آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین که در زندان به سر می برد هم از دیگر موضوعات مذاکرات این مقام های اروپایی است.

انتهای پیام/