شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تهران#عربستان#عربستان سعودی

واکنش ایران به خبر گفتگوی مستقیم تهران و ریاض

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره خبرهای منتشر شده در مورد گفتگوی مستقیم بین ایران و عربستان سعودی اظهار نظر کرد.

به  گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران صبح روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد، به بررسی رویدادهای سیاست خارجی در یک هفته گذشته پرداخت.

از جمله وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده درمورد گفتگوی مستقیم بین ایران و عربستان گفت: " ما گزارش‌های رسانه‌ای را دیدیم. در این باره نقل قول‌های بعضا متضاد منتشر شده است. ایران از گفت‌وگو با عربستان سعودی استقبال کرده و این مسئله را به نفع مردم دو کشور و صلح و ثبات منطقه‌ای می‌داند. "

رسانه‌ها: ایران و عربستان برای برقراری روابط گفتگو می‌کنند
© Photo / IRNA

در ادامه همچنین خبرنگاری پرسید که آیا مقامات ایران و سعودی در بغداد دیدار کرده‌اند؟ که خطیب‌زاده پاسخ داد: " درخصوص گزارش‌های ضد و نقیض رسانه‌ای اظهارنظر نمی‌کنیم. "

در ادامه خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا براساس خبر رویترز مقامات ایران و عربستان در 9 آوریل دیدار داشته‌اند که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پاسخ داد: " من به این سوال چند بار پاسخ دادم. بسیاری از خبرگزاری‌هایی هم که نام بردید، سابقه خبرسازی دارند. "

لازم به ذکر است که روز گذشته، 18 آوریل، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع خود نوشت، مقامات عالی رتبه عربستان و ایران در حال مذاکره مستقیم با هدف برقراری روابط دیپلماتیک قطع شده از پنج سال پیش هستند.

به گفته این نشریه، این گفتگوها که در روز 9 آوریل در بغداد و با وساطت مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق انجام شد، اولین گفتگوی سیاسی مهم بین دو کشور از سال 2016 است.