شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نتایج

اکثر آمریکایی‌ها خواستار پایان یافتن عضویت مادام العمر اعضای دیوان عالی هستند


اکثر آمریکایی‌ها خواستار پایان یافتن عضویت مادام العمر اعضای دیوان عالی هستند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آمریکایی خواستار پایان یافتن عضویت مادام العمر اعضای دیوان عالی این کشور هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نظرسنجی ایپسوس که برای خبرگزاری رویترز انجام شده، حاکی است اکثر آمریکایی ها خواستار پایان یافتن عضویت مادام العمر اعضای دیوان عالی هستند و با این حال کمتر از نیمی از آمریکایی ها نیز از سایر تلاش ها برای اصلاح دیوان عالی حمایت می کنند.

 

بر اساس این گزارش، نظرسنجی مذکور نشان می دهد 63 درصد بزرگسالان آمریکایی از اعمال محدودیت سنی یا دوره ای برای عضویت در دیوان عالی حمایت می کنند.

این نظرسنجی همچنین حاکی است تنها 38 درصد آمریکایی ها از افزایش تعداد اعضای دیوان عالی حمایت می کنند. این در حالی است که دولت بایدن طرحی را برای افزایش 4 قاضی دیوان عالی آمریکا ارائه کرده است. 42 درصد دیگر گفته اند که با این ایده مخالف هستند.

طی سال های اخیر، ترکیب اعضای دیوان عالی آمریکا 6 به 3 به نفع جمهوریخواهان بوده است.

گروهی از دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه طرحی را با هدف افزایش تعداد قضات دیوان عالی ارائه خواهند داد طرحی که مهمترین هدف آن افزایش تعداد اعضای دیوان عالی آمریکا از 9 به 13 نفر خواهد بود.

به اعتقاد این نمایندگان دموکرات، طرح مذکور موجب احیای تعادل در دیوان عالی آمریکا خواهد شد، آن هم به عنوان بخشی از اصلاحات لازم در روند دموکراسی.

این طرح کمتر از یک هفته پس از آن ارائه شده است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی، دستور تشکیل کمیسیونی را برای بررسی افزایش احتمالی تعداد کرسی های دیوان عالی آمریکا صادر کرده است.

این کمیسیون 36 نفره نشست های عمومی و علنی با کارشناسان و طرف های مربوطه خواهد داشت و طی 180 روز گزارش کاملی را درباره این موضوع ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/