شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیسی

پشت پرده دیدارهای محرمانه برای دعوت از رئیسی + جزئیات

عضو حزب موتلفه عنوان کرد: دیدارها برای دعوت از رییسی عموما محرمانه بود و جنبه علنی نداشت و امکان مطرح کردن آنها وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، «حمیدرضا ترقی»، عضو حزب موتلفه اسلامی، در گفت و گو با برنا در رابطه با افرادی که حزب موتلفه طی یک بیانیه برای انتخابات ۱۴۰۰ مطرح کرده بود، گفت: این بیانیه مربوط به اول سال است و در بیانیه تاکید شده است که موتلفه این افراد را در طراز ریاست جمهوری می داند ولی اینکه اینها بیایند و وارد صحنه شوند و تبلیغات انتخاباتی داشته باشند در بیانیه نیامده است.

او افزود: بنا بر این بوده است که حکمرانی حزبی و دولت حزبی را تبیین کنیم که این را در همان مواقع و قبل از سال در چند مصاحبه تبیینی دنبال کرده ایم. در درجه اول اعلام شده نامزد اصلی ما رییسی است و اگر قرار باشد کسی از بین ما نامزد شود در مرحله دوم این پیشنهادات به شورای ائتلاف داده می شود و نه اینکه مستقلا اعلام شود.

ترقی خاطرنشان کرد: ما هیچ وقت به دنبال مشخص کردن اقبال انحصاری مردم به خودمان نبودیم و همیشه با ائتلاف عمل کرده ایم و هیچگاه به دنبال مشخص کردن وزنی سیاسی برای خودمان نبودیم. به طور طبیعی کل احزاب روی هم ظرفیت و سرمایه اجتماعی خود را مورد استفاده قرار می دهند. اینکه به طور مستقل بیایند در جامعه بهره ای ندارد و بیشتر وزن برای احزاب و لیست ها تعیین می شود. اگر رییسی نیامد ما پیشنهادات خود را به شورای ائتلاف ارائه می کنیم.

او ادامه داد: اگر قانون سن نامزدها تصویب شود بادامچیان و میرسلیم قادر به شرکت در انتخابات نخواهند بود اما نیکنام هست و در صورت اجرای این قانون، تنها کسی که از طرف موتلفه اعلام می شود او خواهد بود. هنوز تصمیمی قطعی گرفته نشده است و فقط حکمرانی حزبی مد نظر است.

ترقی اضافه کرد: رهبری در مسائل دخالت نمی کنند و نفیا و اثباتا کسی را رد یا تثبیت نمی کنند. آمدن رییسی خواسته گروه ها است و هنوز جلسه ای در این ارتباط وجود نداشته و بعضا درخواست ها مکتوب و رسانه ای بوده است. در کل همه ائتلاف های اصولگرایی متقاضی حضور او هستند دیدارها برای دعوت از رییسی عموما محرمانه بوده و جنبه علنی نداشته و امکان مطرح کردن آنها وجود ندارد.

منبع: برنا