شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ساندرو#ساندرو استپ وی

تست های ایمنی ساندرو استپ وی + فیلم

به گزارش منیبان به نقل از اسب بخار، یوروانکپ یکی از مجموعه هایی است که ایمنی خودروهای اروپا را هرساله با استانداردهای مدرن بررسی می کند و نتایج این تست ها را منتشر می کند. امتیاز ایمنی که از ۵ ستاره در نظر گرفته می شود بخشی از شخصیت خودرو می شود و در فروش و تبلیغات خودروها بسیار مؤثر است. در آخرین تست های ایمنی انجام شده توسط این مجموعه، خودروهای داچیا ساندرو استپ وی، فولکس واگن ID.4 و اشکودا انیاک iV بررسی شده اند که ساندرو استپ وی با گرفتن ۲ ستاره کم ترین امتیاز ایمنی را کسب کرده است.

تست ایمنی ساندرو استپ وی

در مجموعه یوروانکپ ایمنی خودرو در چهار رده ارزیابی می شود که شامل ایمنی سرنشینان بزرگ‌سال، ایمنی سرنشینان خردسال، ایمنی عابرین پیاده و سیستم های کمکی ایمنی می شود. داچیا ساندرو استپ وی در قسمت ایمنی سرنشینان بزرگ‌سال و خردسال امتیازات ۷۰ و ۷۲ درصد را کسب کرده، اما در رده ایمنی عابرین پیاده و سیستم های کمکی ایمنی ۴۱ و ۴۲ درصد امتیازات را کسب کرده است. پس اگر این خودرو تنها در بحث ایمنی سرنشینان بررسی می شد احتمالاً ۴ ستاره ایمنی را دریافت می کرد، اما استانداردهای مدرن یوروانکپ تنها ۲ ستاره به این هاچ بک اقتصادی و رومانیایی می دهد.

تست ایمنی ساندرو استپ وی

میشل ون راتینگن، دبیرکل مجموعه یوروانکپ، در رابطه با ساندرو استپ وی می گوید: «ایمنی در خودرو پیشرفت کرده و بزرگ ترین پیشرفت ها در این زمینه مختص به تکنولوژی جلوگیری از تصادف می شود.» داچیا در سال های گذشته بازارهای خود را پیدا کرده و متکی به فروش آن هاست، اما کسب دو امتیاز توسط ساندرو استپ وی جدید نشان دهنده جاه طلبی آن ها برای تولید یک محصول اقتصادی پایین است. این کمپانی به صورت استاندارد حتا یک دوربین هم ندارد و این ناامیدکننده است، چراکه به زودی بسیاری از آپشن های این چنینی بخشی از مقررات پایه برای تولید خودرو خواهد بود.

امتیاز ایمنی منتشرشده تنها مربوط به ساندرو استپ وی نیست و لوگان (نسل جدید ال نود) هم ۲ امتیاز از این تست ها به دست آورده است. همان طور که گفته شد در کنار این دو خودرو نتایج تست های ایمنی فولکس واگن ID.4 و اشکودا انیاک iV هم منتشر شده که هردوی آن ها امتیاز کامل ۵ ستاره را از مجموعه یوروانکپ دریافت کرده اند. این دو خودرو حدود ۹۰ درصد از امتیازات مربوط به بخش ایمنی بزرگ‌سالان و خردسالان را کسب کرده اند که با توجه به استانداردهای جدید و مدرن یوروانکپ، امتیازی خیره کننده است.

مشخصات فنی داچیا ساندرو استپ وی و لوگان

نسخه پایه ساندرو و لوگان به پیشرانه ۱ لیتری ۶۵ اسب بخاری مجهز خواهند بود که قدرت در این پیشرانه از طریق جعبه دنده دستی ۵ سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. البته این پیشرانه فقط در نسخه های پایه مورد استفاده قرار می گیرد و برای مدل «استپ وی» (نسخه کراس) پیشرانه دیگری استفاده خواهد شد. افزون بر این پیشرانه، امکان سفارش موتور ۱ لیتری توربو و ۳ سیلندر نیز وجود دارد که خروجی ۹۰ اسب بخار را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده دستی و یا CVT به چرخ های جلو خواهد رسید. برای لوگان و ساندرو امکان سفارش پیشرانه مدرن ۱ لیتری TCe رنو هم وجود دارد که خروجی ۱۰۰ اسب بخار را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده دستی ۶ سرعته از این پیشرانه به چرخ ها منتقل می شود. داچیا ادعا می کند که در تمام پیشرانه های ذکرشده و به خصوص در پیشرانه TCe میزان آلایندگی به حداقل رسیده است. در بازار اروپا امکان سفارش نسخه های  دوگانه ال پی جی هم برای مشتریان فراهم خواهد بود.