شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لژیونر#مخالفت#داور

جنجال ادامه دار/ ماجرای لژیونر ایرانی به شکایت کشیده شد

داور بازی شارلوا در یک تصمیم عجیب از یاسمن فرمانی خواست بدون حجاب در برابر تیم وایت استار بازی کند که این درخواست با مخالفت بازیکن ایرانی مواجه شد.

جنجال ادامه دار/ ماجرای لژیونر ایرانی به شکایت کشیده شد

خبرورزشی- در حالی داور مرحله پلی آف چنین درخواستی را از یاسمن فرمانی مطالبه کرد که این بازیکن بدون هیچ مشکلی در این فصل از بازی های لیگ برتر بلژیک با حجاب برای تیم شارلوا به میدان رفته بود و وقتی با این درخواست مواجه می شود شوکه می شود و در نهایت درخواست داور را قبول نمی کند و به روی نیمکت می رود و سرمربی شارلوا بازیکن دیگری را به جای بازیکن ایرانی به میدان می فرستد. باشگاه شارلوا که ریاست آن برعهده یک ایرانی است قصد دارد از این تصمیم داور به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بلژیک شکایت کند. نکته جالب اینکه ریاست فدراسیون فوتبال بلژیک همانند باشگاه شارلوا بر عهده بیات است. البته شکایت باشگاه شارلوا توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بلژیک بررسی می شود که بیات در آن  نقشی ندارد. 

داور بازی پلی آف بین تیم های شارلوا و وایت استار با این تصمیم یاسمن فرمانی را از حضور در این بازی منع کرد. این مورد شکایت باشگاه شارلوا از داور است. او در حالی این تصمیم را اتخاذ کرد که فیفا حجاب را در بازی های فوتبال پذیرفته است و خیلی از تیم های فوتبال در کشورهای اسلامی با حجاب در زمین مسابقه بازی می کنند. و به دفعات دیده شده در برخی از تیم های اروپایی بازیکنان مسلمان با حجاب در میدان حاضر می شوند و در خواست داور از بازیکن ایرانی یک درخواست شخصی و  غیر حرفه ای بوده است. 

یاسمن فرمانی همسر علی قلی زاده است. توام با حضور علی قلی زاده در تیم شارلوا یاسمن فرمانی هم تصمیم گرفت با حضور در بلژیک فوتبال خود را در تیم شارلوا دنبال کند که یکی از شروط او برای عقد قرارداد با این تیم رعایت حجاب بود که باشگاه شارلوا اعلام کرد بااین تصمیم مخالفتی ندارد چون یک تصمیم شخصی محسوب می شود و از سویی فیفا با بازیکنان مسلمان اجازه داده است با رعایت حجاب در زمین مسابقه حاضر شوند. باشگاه شارلوا در شکایت خود به این نکته اشاره کرد که تصمیم داور یک تصمیم شخصی و غرض ورزانه بود. هر چند در لحظه هم یاسمن فرمانی این موضوع را پذیرفت و هم کادر فنی باشگاه شارلوا تا بازی بدون هیچ مشکل خاصی برگزار شود.