شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#AFC#مجیدی#فرهاد مجیدی

استقلال برای سرمربی اش معادل سازی کرد؛ تفاوت در فرم RECC است

چرا AFC سرمربیگری فرهاد مجیدی را به رسمیت می شناسد و جواد نکونام را نه؟

به گزارش منیبان، با توجه به این که کانال رسمی باشگاه استقلال فرم بازی این تیم با الاهلی را به صورت تقطیع شده به طوری که نام سرمربیان دو تیم در لیست نباشد منتشر کرد و با آگاهی نسبت به این قضیه که فرهاد مجیدی مدرک پرو لایسنس مربیگری ندارد، شایعاتی به وجود آمد که نام فرهاد مجیدی هم مثل جواد نکونام در لیست های رسمی و آفیشیال به عنوان سرمربی تیم رد نشده است. حتی برخی افراد در فضای مجازی مدعی شدند نام فراز کمالوند به عنوان سرمربی استقلال در لیست های آسیایی ثبت می شود.

این در حالی است که فرهاد مجیدی در نشست های خبری قبل و بعد از بازی با الاهلی نیز شرکت کرد و کسی که نامش به عنوان سرمربی رد نشده باشد، نمی تواند در نشست های خبری شرکت کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا تدابیر خاصی برای سرمربیانی که مدرک پرولایسنس مربیگری ندارند در نظر گرفته است. حامد افضلی، مدیر روابط بین الملل سابق باشگاه استقلال در این خصوص به طرفداری گفت:

کنفدراسیون فوتبال آسیا می گوید سرمربیان باید دارای مدرک پرولایسنس باشند. اما اگر یک سرمربی دارای این مدرک نباشد می تواند با پر کردن فرم RECC اجازه حضور در نشست های خبری و رد شدن نامش به عنوان سرمربی تیم را در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بگیرد. سال گذشته باشگاه استقلال همین فرم را برای فرهاد مجیدی پر کرده و AFC هم سوابق این سرمربی را معادل سازی کرده و به همین دلیل نام او به عنوان سرمربی در لیست ها رد می شود.

در فرم RECC سرمربیان باید سوابق کاری خود، دوره هایی را که دیده اند را به همراه باشگاه هایی که در آن تجربه سرمربی گری داشته اند را وارد کنند تا کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز این سوابق را معادل سازی کند و آن ها را به عنوان سرمربی تیم بشناسد.

با توجه به این که فرهاد مجیدی در اسپانیا دوره دیده و سابقه هدایت تیم ملی امید ایران را داشته مشکلی برای این قضیه ندارد. جواد نکونام هم احتمالا می توانست با همین ترفند در نشست های خبری حاضر شود اما ظاهرا با توجه به این که این دوره، اولین دوره حضور نکونام در رقابت های آسیایی است، مدیران فولاد این فرم را برای جواد پر نکرده اند... به هرحال در لیگ قهرمانان آسیا 2021 در لیست فولاد نام دستیار جواد به عنوان سرمربی ثبت می شود ولی در لیست استقلال، به گفته حامد افضلی، نام فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی ثبت شده است.