شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

ایمنی بدن با روزه‌داری صحیح در برابر کرونا حتما تقویت می‌شود

به گزارش منیبان ؛ دکتر حسن مظفری گفت: یکی از پرسش هایی که این روزها و در دوره شیوع کرونا وجود دارد این است که آیا روزه داری مشکلی برای فرد روزه دار ایجاد می کند یا نه و باید چگونه رفتاری داشته باشیم؟

وی با بیان اینکه یکی از راههای پیشگیری و افزایش مقاومت بدن در دوره کرونا وضعیت تغذیه است، اظهار داشت: راهکار پیشگیری از عفونت و جلوگیری از پیشرفت آن در بدن و از جمله کرونا این است که سیستم دفاعی بدن مستحکم شود که یکی از راهها همان تغذیه مناسب و استفاده از مواد غذایی متنوع و مقوی است.

به گفته وی افرادی که مواد غذایی مقوی چون انواع ویتامین ها را استفاده می کنند به ارتقای سیستم ایمنی بدن خود کمک می کنند و حالا پرسش این است که آیا در ماه مبارک رمضان که وضعیت ما تغییر می کند ممکن است که ما را مستعد ابتلا به کرونا کند؟ 

دکتر مظفری ادامه داد: تکلیف آنهایی که به کرونا مبتلا شده اند روشن است و بنا به دستور علما روزه بر آنها واجب نیست اما آنهایی که مبتلا نیستند و قصد روزه داری دارند اگر اصول تغذیه را رعایت کنند و روزه استاندارد شوند هیچ مشکلی متوجه آنها نیست و حتی تغییر رفتار غذایی آنها در رمضان می تواند نقش پیشگیری هم داشته باشد.

وی اضافه کرد: روزه استاندارد این است که باید حتما برای سحری از مواد غذایی مناسب استفاده کنیم و برای افطاری هم ملاحظاتی را منظور نماییم .

وی تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان فقط یک وعده غذای ما حذف میشود که در وقت سحر و افطار قابل جبران است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه روزه باید روزه درست باشد تا ما را گرفتار کرونا نکند تصریح کرد: در صورت رعایت اصول تغذیه و پروتکل های بهداشتی می توانیم بدون نگرانی، روزه شویم .