شهر خبر

به بهانه بازی امشب استقلال | جام باشگاه های آسیا 1970؛ دو بازی، دو باخت برای تاج

روزی که الشرطه یک قهرمانی آسیایی را از شاگردان رایکوف گرفت

روزی که الشرطه یک قهرمانی آسیایی را از شاگردان رایکوف گرفت

به گزارش منیبان، استقلال و الشرطه برای اولین بار در انتخابی جام باشگاه های 1971 به مصاف هم رفتند و این در حالی بود که آبی های تهران سال 1970 با شکست هاپوئل به اولین قهرمانی خود در رقابت های آسیایی رسیدند و به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در رقابت های سال 1971 حاضر شدند.

بازی شاگردان رایکوف با الشرطه یا همان پلیس عراق، در مرحله انتخابی با نتیجه 3-2 به نفع تیم عراقی به پایان رسید. دو گل تاج در این دیدار را غلامحسین مظلومی به ثمر رساند. اما با این شرایط هم هر دو تیم در مرحله گروهی رقابت ها حضور پیدا کردند. این بازی ها به صورت متمرکز در بانکونگ برگزار می شد.

بعد از مرحله انتخابی تیم ها در دو گروه چهار تیمی تقسیم شدند و از هر گروه دو تیم به مرحله نیمه نهایی صعود می کردند. تاج با تیم های العربی، پراک و آر او کی کره جنوبی هم گروه بود و از سه بازی دو پیروزی و یک تساوی را کسب کرد و به صورت صدرنشین از گروه صعود کرد.

در گروه دوم هم تیم های الشرطه، بانک بانکوک، پنجاب و مکابی تل آویو حضور داشتند. الشرطه در این گروه بعد از مکابی تل آویو در رتبه دوم قرار گرفت و باید در مرحله نیمه نهایی مقابل تاج صف آرایی می کرد.

این بازی با نتیجه 2-0 به سود الشرطه به پایان رسید و تاج به مرحله رده بندی رفت و از صعود به فینال بازماند. تاج در بازی رده بندی با نتیجه  3-2 نماینده کره جنوبی را شکست داد و به مقام سومی رسید. الشرطه هم در فینال مقابل رقیب اسراییلی حاضر نشد...

الشرطه که در لیگ عراق در رده‌ی چهارم جدول قرار دارد و سابقه‌ی 5 قهرمانی لیگ عراق و یک عنوان نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را در کارنامه دارد، در 4 تقابل قبلی خود برابر استقلال شکست ناپذیر بوده‌است. در چهار تقابل این دو تیم در تاریخ الشرطه برابر استقلال آمار 2 برد، 2 تساوی، 7 گل‌زده و 4 گل خورده را به ثبت رسانده‌ است.

حالا استقلال امشب به دنبال شکستن طلسم شکست ناپذیری الشرطه است...