شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#دمشق

وزارت خارجه سوریه:

اقدامات آمریکا و ناتو علیه روسیه تهدیدی علیه صلح و امنیت جهان است

اقدامات آمریکا و ناتو علیه روسیه تهدیدی علیه صلح و امنیت جهان است

دمشق به شدت اقدام آمریکا و ناتو در اعزام نیروهای نظامی بیشتر به سمت مرزهای روسیه را محکوم کرد و این اقدام را تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، دمشق به شدت اقدام آمریکا و ناتو در اعزام نیروهای نظامی بیشتر به سمت مرزهای روسیه را محکوم کرد و این اقدام را تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی دانست.

یک منبع رسمی وابسته به وزارت خارجه سوریه به سانا اعلام کرد: این اقدامات تنشزای آمریکا در راستای دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی کشورهای دیگر و نیز اعمال اقدامات یکجانبه و تداوم هژمونی آمریکا در جهان است.

این منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه در ادامه تاکید کرد: سوریه این رویکرد آمریکا در روابط بین الملل را مورد مخالفت قرار می دهد و همبستگی کامل خود با روسیه و کلیه اقداماتی که این کشور برای حفظ امنیت ملی و حفاظت از صلح و ثبات در منطقه و جهان در برابر تهدیدهایی که در نتیجه سیاست‌های سلطه‌جویانه آمریکا به وجود آمده است، انجام می‌دهد، اعلام می‌کند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه سه شنبه هفته گذشته از انتقال نیروهای آمریکا و ناتو به نزدیکی مرزهای اروپایی روسیه خبر داده و اعلام کرده بود: انتقال نیروهای آمریکایی از مناطق قاره آمریکای شمالی در آن سوی اقیانوس اطلس به اروپا در نزدیکی مرزهای روسیه انجام شده است. وضعیت جنگی نیروهای نظامی خارجی در حال حاضر در منطقه دریای سیاه و بالتیک مستقر شده است.

وزیر دفاع روسیه همچنین افزوده بود که ۴۰ هزار نظامی و ۱۵ هزار تجهیزات مختلف در نزدیکی خاک کشور ما متمرکز شده است. چنین وضعیتی در مورد نیروهای هوایی ناتو هم حاکم است.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه برنامه‌های آمریکا برای ارسال کشتی‌های جنگی به دریای سیاه را تحریک آمیز خوانده بود.

اختلافات ناتو و روسیه که سالهاست بر سر مسائل مختلف ادامه دارد، این روزها با اوج گرفتن درگیری بین جدایی طلبان و دولت اوکراین در «دونباس» که غرب عامل این تنش را به مسکو نسبت می‌دهد، شدت گرفته است.