شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شیراز

برگزاری کنگره جهانی "محمد پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر" به میزبانی شیراز

برگزاری کنگره جهانی "محمد پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر" به میزبانی شیراز

ایسنا/فارس دبیرکل کنگره جهانی "محمد (ص) پیامبر رحمت، در آینه ادب و هنر" اعلام کرد که این رویداد ادبی، هنری به میزبانی شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا مردادماه برای ارسال اثر فرصت دارند.

حامد تقوایی یکشنبه ۲۹ فروردین در نشست رسانه‌ای کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت، در آیینه ادب و هنر، که به شکل مَجازی برگزار شد، گفت: تاکنون مجموعه کامل و چند زبانه که متمرکز بر معرفی پیامبر (ص) باشد، وجود نداشته است و هدف اصلی از برگزاری این کنگره، معرفی پیامبر رحمت و ترسیم اسلام راستین از طریق شبکه‌سازی و ایجاد هم‌افزایی در میان ظرفیت‌های هنری و ادبی جهان است.

او با بیان اینکه انتخاب زبان هنر به دلیل تاثیرگذاری این زبان در سطح جهانی است، گفت: یکی دیگر از اهداف اصلی این کنگره بی‌اثر کردن توهین‌ها و اسلام هراسی‌ها است بنابراین تلاش شده که به ۷ زبان و در موضوعات و رشته‌های متنوع هنری و ادبی مجموعه کاملی ایجاد شود. 

تقوایی با بیان اینکه این مجموعه با پیوست‌های کوتاه اعتقادی، تاریخی و قرآنی نیز تکمیل می‌شود، افزود: تلاش برگزارکنندگان کنگره این است که  این مجموعه ۷ زبانه به صورت مجازی و در قالب یک نمایشگاه حرفه‌ای به صورت دائم به نمایش درآید. 

دبیرکل کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت با اشاره به جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت بیان کرد: ظرفیت‌های هنری پراکنده و مغفول فراوانی در شیراز است که با محوریت این پروژه می‌تواند فعال و منسجم شود و استمرار این کنگره در این شهر می‌تواند زمینه گرد آمدن مفاخر هنری جهان اسلام و دنیا را طی یک برنامه حضوری چند روزه در این شهر فراهم کند.

او با بیان اینکه سایت کنگره نیز ۷ زبانه است، عنوان کرد: علاقه‌مندان تا ۱۸ مردادماه امسال فرصت دارند تا آثار خود را از طریق سایت و در قالب‌های شعر، داستان کوتاه، خوشنویسی، نقاشی خط، پوستر، تایپوگرافی، هنرهای دیجیتال، نقاشی، عکس، فیلم کوتاه و نماهنگ ارسال کنند و پس از دو ماه داوری اختتامیه و معرفی برگزیدگان  همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) در ۲ آبان برگزار می‌شود.

تقوایی با بیان اینکه مخاطب کنگره کل دنیا است، افزود: بعد از اختتامیه انتشار آثار هم به صورت مجازی و هم حضوری در کشورهای مختلف را انجام می‌شود. 

دبیرکل کنگره جهانی  محمد (ص) پیامبر رحمت خاطرنشان کرد: شبکه‌سازی تدریجی و مداوم ظرفیت‌های هنری و ادبی جهان و  گستردگی زبان‌ها و رشته‌ها از وجوه تمایز این کنگره نسبت به دیگر کنگره‌ها است.

انتهای پیام