شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#جنوب تهران#حوزه#نشانه#شهردار#قالیباف

پروژه ویژه‌ای در راستای گشایش وضعیت مردم تهران طی ۴ سال اخیر اجرا نشده است


پروژه ویژه‌ای در راستای گشایش وضعیت مردم تهران طی 4 سال اخیر اجرا نشده است

معاون برنامه‌ریزی شهردار اسبق تهران با اشاره به روند کاهش فاصله شمال و جنوب تهران در حوزه ارائه خدمات در دوره قالیباف گفت: نشانه ای ندیده ایم که در ۴ سال اخیر پروژه ویژه‌ای در تهران اجرا شده باشد که گشایشی در وضعیت مردم ایجاد کرده باشد.

ناصر امانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره روند کاهش فاصله شمال و جنوب تهران از لحاظ ارائه خدمات اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه هایی که در دوره سابق مدیریت شهری رخ داد توجه به مناطق محروم تهران بود و تلاش شد فاصله‌ای که طی سالیان متوالی بین شمال و جنوب تهران ایجاد شده بود، کاهش یابد.

وی با بیان اینکه درآمد اخذ شده از شمال شهر و مناطق برخوردار را صرف مناطق جنوبی می‌کردیم، ادامه داد: علاوه بر اینکه اعتباراتی برای اجرای پروژه های کوچک مقیاس و محلی به مناطق اختصاص داده می شد و برخی دیگر از پروژه ها توسط شهرداری تهران به اجرا در می آمد.

معاون برنامه ریزی شهردار وقت تهران تصریح کرد: به عنوان مثال بوستان ولایت، پادگانی بود که از دوره رضاخان دور آن حصار وجود داشت با فرمان مقام معظم رهبری در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت و طی دو ماه تبدیل به فضای سبز وسیعی شد؛ این در حالی است که یکی از مشکلات جنوب شهر تهران کمبود بوستان و فضای سبز است از این رو این بوستان تاریخی ایجاد شد و مردم در حال استفاده از آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه آبی ویژه معلولان  جانبازان با عنوان «قمر بنی هاشم» نیز در منطقه 20 اجرا شد که شاید بتوان گفت در حوزه ورزش آبی برای این قشر در کشور بی نظیر است؛ بزرگراه امام علی (ع) نیز تغییری در بافت شهر تهران به ویژه از شمال به جنوب ایجاد کرد و گشایشی برای جنوب شهر تهران بود.

امانی  گفت: دو ورزشگاه در جنوب شهر تهران ساخته شد که هم اکنون در اختیار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است؛ علاوه بر این مقصد عمده ساخت مترو در خطوط 6 و 7 نیز به سمت جنوب شهر تهران بوده است و عمده ایستگاه هایی که در دوره قالیباف افتتاح شد در مناطق جنوبی قرار داشت.

معاون برنامه ریزی شهردار وقت تهران گفت: نمونه های زیادی از این پروژه ها وجود دارد که نشان دهنده تلاش برای کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران بود؛ البته ادعا نمی کنیم به طور 100 درصد این شکاف پر شده زیرا هنوز مشکلات جدی در جنوب شهر وجود دارد و به طور حتم باید در دوره های آینده مدیریت شهری به این اولویت بازگردیم اما نشانه ای ندیده ایم که در 4 سال اخیر پروژه ویژه ای در شهر تهران افتتاح شده باشد که گشایشی در وضعیت مردم ایجاد کرده باشد.  

وی افزود: اخیرا یکی از اعضای شورای شهر تهران اعلام کرد در طول این 4 سال 2500 هکتار باغ تملک کرده اند اما در دوره قبلی مدیریت شهری فقط در یک منطقه این میزان تملک باغ داشته ایم! بنابراین اعداد اصلا قابل مقایسه با یکدیگر نیست البته نمی گویم مسئولان این دوره باید به اندازه 12 سال آن دوره کار می کردند اما می توان سال های 84 تا 88 را با این 4 سال مقایسه کرد و دید چه اتفاقاتی در شهر رخ داده است.

امانی اظهار کرد: به اعتقاد بنده اولویت بخشیدن به جنوب شهر در این دوره کمرنگ شده و در باقی تهران هم اتفاقی رخ نداده است اما امیدوارم در شورای آینده توجه به جنوب شهر دوباره بازگردد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین سالن نمایش کشور را در منطقه 15 افتتاح کردیم تا جاذبه ای برای سرمایه گذاران باشد و گشایشی در وضعیت مردم ایجاد کند، گفت: اگر این سیاست ها ادامه پیدا میکرد این فاصله را به حداقل رسانده بودیم اما متأسفانه در دوره فعلی این روند کند و بعضا متوقف شد.

 شهرداری ناگزیر به انجام شهرفروشی است!

نمی‌گویم "شهرفروشی" نداریم اما بخش قابل توجهی از آن در چارچوب طرح تفصیلی است!

انتهای پیام/