شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

افزایش خودکشی کادر درمان در دوران کرونا

کدخبر: 406536
اقتصاد نیوز : به دنبال همه گیری گسترده کووید ۱۹ در کشور فرانسه آمار خودکشی اعضای کادر درمان افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، اتحادیه های سراسری کارگری فرانسه گفته اند که کارآموزان پزشکی در بیمارستان ها پس از یک سال کار بی وقفه و بدون استراحت در ساعت های طولانی، در خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹، در آستانه فروپاشی قرار گرفته اند تا حدی که برخی از آنان دست به خودکشی زده اند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، به گفته گیتان کازانوا رئیس اتحادیه کارآموزان پزشکی فرانسه؛ از آغاز سال ۲۰۲۱، پنج کارآموز پزشکی خودکشی کرده که معادل یک مورد در هر ۱۸ روز است.

نزدیک به ۳۰۰ هزار دانشجوی پزشکی فرانسه با میانگین سنی ۲۵ سال در دوره کارآموزی قرار دارند.         

بر اساس بررسی دوره سه ماهه ۲۰۱۹ (پیش از آغاز همه گیری گسترده کرونا)، توسط اتحادیه ملی کارآموزان پزشکی، ساعت کار واقعی این دانشجویان ۵۸ ساعت در هفته بوده که با آغاز همه گیری به حدود ۸۰ ساعت در هفته افزایش یافته است و در اوقات غیرموظف نیز ۲۴ ساعته آماده باش هستند.

آن روشه روانشناس بالینی بیمارستان به فرانس پرس گفت که این کارآموزان که مانند سربازان در خط مقدم نبرد به صورت ناپیدا، حضور دارند،  موظف به  ۴۸ ساعت کار در هفته هستند، اما هیچکس این مقررات را رعایت نمی کند.

اولیویه وران وزیر بهداشت فرانسه در پی دیدار روز پنجشنبه با نمایندگان اتحادیه کارورزان پزشکی در پیامی بر پایبندی بر بهبود شرایط کاری این گروه، که از ساعت کاری آنان آغاز می شود، تاکید کرد. اما این اتحادیه پاسخ وزیر را بسیار مبهم دانست.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در تارنمای وردمیترز؛ فرانسه با بیش از پنچ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از صد هزار جان باخته ناشی از آن، در جایگاه چهارم جهان و رتبه نخست اروپا قرار دارد.

به نوشته روزنامه فرانسوی لوموند،  وزارت بهداشت فرانسه روز شنبه اعلام کرد: شمار بیماران مبتلا به همه گیری کووید-۱۹ که در بیمارستان های فرانسه بستری شدند، از مرز ۵۹۰۰ نفر گذشت؛ رقمی که از هفته گذشته ثابت مانده و هنوز با آمار پیک اول کرونا در آوریل ۲۰۲۰ (۷۰۰۰ نفر) در این کشور فاصله دارد.

 تعداد کل مبتلایان به کرونا در فرانسه در ۲۴ ساعت گذشته سی هزار و ۴۷۲ نفر بوده که روند آن اندکی با کاهش روبرو شده است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۹ تن در فرانسه در اثر کرونا جان باخته اند.

وزارت بهداشت فرانسه هشدار داد که بیمارستان های این کشور با بیش از ۱۳ هزار مورد مبتلا به کووید-۱۹ بستری شده در هفته، بیش از سه هزار و ۱۰۰ پذیرش در بخش مراقبت های ویژه و بیش از دو هزار و ۱۰۰ مرگ و میر ناشی از آن با بحران های فزاینده ای روبروست.

لوموند نوشت: اگرچه آمار واکسیناسیون در فرانسه به مرز ۴۰۰ هزار تزریق روزانه رسیده است اما بنابر اعلام منابع رسمی، تاکنون ۲۲.۸ درصد جمعیت بزرگسال دوز اول واکسن و ۸.۱ درصد نیز هر دو دوز اول و دوم را دریافت کرده اند.

وزیر صنعت فرانسه نیز بیان کرد که به دنبال تنش های رخ داده میان بروکسل و آزمایشگاه انگلیسی-سوئدی پیرامون برخی عوارض جانبی واکسن آسترازنکا، بعید است که اتحادیه اروپا قرارداد خود را با شرکت تولیدکننده این واکسن در سال ۲۰۲۲ تمدید کند.