شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#فرانسه#کرونا

کرونا در اروپا| از تشدید محدودیت‌های سفر به فرانسه تا تداوم روند افزایشی آمار مبتلایان در آلمان


کرونا در اروپا| از تشدید محدودیت‌های سفر به فرانسه تا تداوم روند افزایشی آمار مبتلایان در آلمان

نرخ مبتلایان در آلمان به ازای ۱۰۰ هزار نفر به ۱۶۲.۳ نفر افزایش پیدا کرده و فرانسه هم برای مهار کرونا محدودیت‌های سفر برای مسافران بسیاری از کشورها را تشدید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، کرونا با همه عواقب سیاسی اجتماعی و اقتصادی آن در اروپا همچنان جولان می دهد.

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که اولاف شولتز، معاون مرکل با وجود موج سوم کرونا درباره فراهم شدن امکان رفتن به سفر در تابستان امسال ابراز خوش بینی کرده و در عین حال گفت: این البته بستگی به این دارد که روند پاندمی در کشورهای همسایه آلمان چگونه جریان پیدا کند.

معاون مرکل همچنین گفت: هنوز تصویر به اندازه‌ای مبهم است که ما نمی توانیم پیش بینی دقیق تری درباره موج سوم کرونا داشته باشیم.

تشدید محدودیت‌های سفر در فرانسه

فرانسه هم برای مهار کرونا محدودیت های سفر علیه مسافران از کشورهای برزیل، شیلی، آرژانتین و آفریقای جنوبی را تشدید می کند. بر اساس تصمیمات دولت با توجه به نگرانی ها درباره شیوع انواع جهش یافته ویروس کرونا قرار است از 24 آوریل یک قرنطینه 10 روزه اجباری برای مسافران از این کشورها اعمال شود.

حمایت وزیر اقتصاد آلمان از اعمال قرنطینه سخت

"پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان هم از تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا در کشورش حمایت کرده و آن را ضروری دانست. پارلمان آلمان قرار است این هفته درباره تصویب طرح موسوم به ترمز اضطراری که از طرف کابینه دولت تصمیم گیری شده و اعمال محدودیت های سراسری در آلمان را فراهم می کند تصمیم گیری کند.

برگزاری اعتراضات ضد محدودیت‌ها در شهرهای آلمان

روز گذشته با وجود ممنوعیت برگزاری اعتراضات در بسیاری از شهرهای آلمان اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی برگزار شد.

پلیس از تجمع حدود هزار شرکت کننده در اشتوتگارت خبر داد.

در درسدن هم پلیس از یک تجمع اعتراضی ضد محدودیت های کرونایی خبر داد.

در ارفورت هم تجمعی بخصوص از طرف نیروهای افراطی برگزار شد که از طرف نیروهای پلیس مهار شد. در این تجمع جرائم زیادی ثبت شد.

در شهر ماینتس آلمان هم با وجود ممنوعیت اعتراضات تجمعی اعتراضی برگزار شد و برخی جرائم از طرف معترضان ثبت شد که تحقیقات درباره آن در حال انجام است.

تجمعات دیگری در هایدلبرگ، ویسبادن، زاربروکن، دوسلدورف و برخی مناطق دیگر هم از طرف پلیس گزارش شد.

در اعتراضاتی علیه محدودیت های کرونایی در برمن هم پلیس مواردی از نقض قوانین از طرف شرکت کنندگان را گزارش داد. بر اساس اطلاعات پلیس بسیاری از معترضان قواعد فاصله گذاری را رعایت نکرده و از ماسک استفاده نمی کردند.

وزیر دادگستری آلمان روز گذشته پلیس این کشور را به در پیش گرفتن اقدامات سخت علیه معترضین به محدودیت‌های کرونایی فراخواند.

این مقام آلمانی اعلام کرده است وقتی صحبت از جرائم و یا نقض گسترده قواعد محافظت در برابر این پاندمی است باید خط قرمز واضحی ترسیم شود و به‌طور مداوم ادامه یابد.

بیش از 19 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 19185 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور و 67 مرگ کرونایی جدید خبر داد. به این ترتیب نرخ مبتلایان در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 162.3 افزایش پیدا کرده است.

اعتراضات به کمبود واکسن در پایتخت بوسنی

در پایتخت بوسنی و هرز گوین هم اعتراضاتی علیه کمبود واکسن در این کشور و روند کند واکسیناسیون برگزار شد. برخی معترضان با خودروهای خود میدانی در پایتخت این کشور را محاصره کردند و معترضان بعد از آن به جلوی پارلمان این کشور حرکت کردند.

آن ها به مراقبت ناکافی از بیماران کرونایی اعتراض کرده و خواستار کناره گیری دولت شدند.

بوسنی در حالی با کمبود واکسن مواجه است که شمار مبتلایان در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر در دو هفته گذشته به 641 نفر رسیده است. در عرض 24 ساعت در این کشور با حدود 3.5 میلیون نفر جمعیت 86 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

اولاف شولتز، معاون مرکل همچنین درخواست کرد که افراد واکسینه شده و افراد بهبود یافته از کرونا دقیقا مانند افرادی که تست منفی کرونا داده اند رفتار شوند.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 35,861 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 189 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,206 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 35 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 15,370 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 310 نفر بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,260,182 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 100,593 نفر بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,385,938 نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 127,260 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3,857,443 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 116,676 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,407,283 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 76,981 هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,137,907 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 80,526 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/+