شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهردار تهران#شهرداری تهران

تلاوت قرآن بر فراز برج میلاد/ شهردار تهران مجوز راه‌اندازی "خانه قرآنیان" را صادر کرد


تلاوت قرآن بر فراز برج میلاد/ شهردار تهران مجوز راه‌اندازی "خانه قرآنیان" را صادر کرد

رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران درباره افتتاح مجموعه فرهنگی امام هادی (ع) گفت: نزدیک ۳ سال از تصویب آن می‌گذرد تا اینکه شهردار تهران شب گذشته، دستور راه‌اندازی مجموعه خانه قرآنیان را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم جزء‌خوانی قرآن‌کریم این شب‌ها در اعتاب مقدسه و مساجد و حرم‌های مقدس برگزار می‌شود. شورای عالی قرآن شهرداری تهران نیز مراسم جزء‌خوانی قرآن را برای اولین‌بار در برج میلاد برگزار کرد‌.

تلاوت قرآن بر فراز برج میلاد

سید حسین موسوی‌بلده رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران در خصوص چرایی برگزاری این مراسم در برج میلاد گفت: برج میلاد یکی از نماد‌های مهندسی شهرداری و شهر تهران به‌عنوان پایتخت ام‌القرای جهان اسلام است که جذابیت‌های خاص خودش را دارد. بر همین اساس تصمیم گرفتیم در فراز آسمان مراسم شیرین جزءخوانی قرآن را برگزار کنیم.

وی درباره این مراسم گفت: روزانه دو جزء قرآن با حضور قاریان برتر کشورمان در برج میلاد ضبط  شد و در اختیار رسانه ملی قرار گرفت. یکی از ویژگی‌های این مراسم این است که به دلیل اینکه مراسم جزء‌خوانی به‌صورت تولیدی ضبط می‌شود، گاهی چندین مرتبه تلاوت‌ها تکرار می‌شود تا همه جنبه‌های هنری و فنی تلاوت مورد تأئید قرار گیرد.

خانه قرآنیان ماه رمضان افتتاح می‌شود

موسوی بلده درباره راه‌اندازی خانه قرآنیان و پیگیری‌های صورت‌گرفته برای افتتاح مجموعه فرهنگی امام هادی (ع) گفت: مجموعه فرهنگی امام هادی(ع) در زمینی به مساحت 620 مترمربع و زیر بنای سه هزار و 100 مترمربع و در پنج طبقه در منطقه هشت تهران احداث شده است.

وی با تأکید بر اینکه این خانه توسط جامعه قرآنی اداره خواهد شد، گفت: پروژه امام هادی(ع) یک اقدام فرهنگی است که دارای سالن‌های متفاوت برای برگزاری نشست‌ها و میزگرد‌های مختلف است و در درونش امکانات دیگری مانند گالری، سالن نشست‌ها و کتابخانه تخصصی وجود دارد.

موسوی‌بلده ادامه داد: نزدیک سه سال از تصویب آن می‌گذرد تا اینکه شهردار تهران شب گذشته در بازدید از مراسم جزء‌خوانی برج میلاد، دستور راه‌اندازی مجموعه خانه قرآنیان را صادر کرد. امیدواریم که در ماه مبارک رمضان با دستور مستقیم شهردار تهران بتوانیم شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

انتهای پیام/