شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#خودرو#قاچاق#رئیس پلیس#تهران بزرگ

کشف ۱۰ میلیاردی لوازم یدکی قاچاق خودروهای "هیوندا" و "کیا"


کشف 10 میلیاردی لوازم یدکی قاچاق خودروهای "هیوندا" و "کیا"

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری چهار نفر و کشف دو هزار و ۶۰۰ قلم انواع لوازم یدکی خودرو قاچاق ساخت کشور کره خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ علی ولیپور گودرزی با اعلام خبر کشف دو هزار و 600 قلم انواع لوازم یدکی قاچاق، در تشریح این خبر اظهار کرد: روز گذشته با اطلاع از تخلیه و نگهداری مقادیری لوازم یدکی خارجی قاچاق در دو باب سوله به آدرس کهریزک احمدآباد ،مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به محل اعزام شده و مشاهده کردند تعداد چهار دستگاه خودروی سواری موسوم به "شوتی" اقدام به تخلیه  کالا می‌کنند.

رئیس پلیس  امنیت اقتصادی  تهران بزرگ افزود: مأموران این پلیس در یک عملیات همزمان و منسجم به محل اعزام شدند که پس از رصدهای اطلاعاتی نامحسوس مشاهده کردند تعداد چهار دستگاه خودروی سواری موسوم به شوتی با انجام تغییرات فیزیکی در خودرو و مخدوش کردن پلاک به محل مراجعه و اقدام به تخلیه مقادیر متنابهی لوازم یدکی خارجی مربوط به خودروهای هیوندا و کیا کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در تحقیقات اولیه رانندگان خودروهای شوتی عنوان کردند که در چند روز گذشته در دو مرحله اقدام به تخلیه انواع لوازم یدکی خارجی در این مکان کرده و مالک اصلی کالاها را از گناوه بدون هیچگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی را به مقصد تهران بارگیری کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کاراگاهان در رصدهای اطلاعاتی پیچیده موفق شدند مالک کالاها را شناسایی کنند، افزود: با هماهنگی مقام قضائی تیمی از کارآگاهان در یک عملیات پلیسی مالک کالاها را دستگیر کردند.

گودرزی ادامه داد: متهم در بازجوئی‌های اولیه  به جرم ارتکابی اعتراف و ضمن قبول مالکیت کالاهای مکشوفه بیان کرد کالاها را از گناوه خریداری کرده و  با خودرو شوتی به انبار تهران فرستاده است.

رئیس پلیس  امنیت اقتصادی  تهران بزرگ با بیان اینکه کارآگاهان با تکمیل پرونده متهم را به مرجع قضائی معرفی کردند، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال مکشوفه را 100 میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

وی از هموطنان خواست در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا، موضوع را با پلیس 110 در میان بگذارند.

انتهای پیام/