شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهوری

نقشه ترور رئیس جمهوری و فرزندانش ناکام ماند

کدخبر: 406487
اقتصاد نیوز : رئیس جمهوری بلاروس از دستگیری گروهی که برنامه سوء قصد به جان وی و فرزندانش را ریخته بودند، خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سرویس امنیت فدرال روسیه دو تبعه بلاروسی را دستگیر کردند که قصد راه اندازی کودتای نظامی در بلاروس و سوء‌قصد به جان "الکساندر لوکاشنکو" را داشتند و در این رابطه با آمریکا و لهستان نیز ارتباط داشتند.

"الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس روز شنبه در جمع خبرنگاران از دستگیری گروهی که برنامه سوء قصد به جان وی و فرزندانش را ریخته بودند، خبر داد. به گفته وی، این افراد برای اجرای نقشه خود قصد داشتند یکی از فرزندان او را نیز گروگان بگیرند.

لوکاشنکو با اشاره به اینکه علت علنی نشدن این مسئله، به دلیل کمبود اطلاعات از این ماجرا بود، افزود: «اکنون اطلاعات بیشتری در این زمینه داریم و مشخص شده که گروهی قصد داشتند در بلاروس شورش و سپس یک "کودتای خزنده" براه بیاندازند که در این هدف خود شکست خوردند و همه آنها دستگیر شده‌اند».

رئیس جمهوری بلاروس همچنین یادآور شد که سرویس‌های اطلاعاتی خارجی و حتی آمریکایی‌ها در این ماجرا نقش داشتند.

در این رابطه، سرویس امنیت فدرال روسیه نیز تأیید کرده است که دو تبعه بلاروسی- یک کارشناس سیاسی و یک وکیل- دستگیر شده‌اند که متهم به برنامه ریزی برای اجرای یک کودتای نظامی در بلاروس و سوء‌قصد به جان "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهور این کشور هستند.

طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی سرویس امنیت فدرال روسیه، افراد بازداشت شده با مقامات آمریکایی و لهستانی نیز در ارتباط بودند. به نظر می‌رسد این دو فرد در حال برنامه ریزی برای اجرای کودتای نظامی در بلاروس، بر اساس سناریوی "انقلاب رنگین" با استفاده از برخی افراد محلی و ملی‌گرایان تندروی اوکراینی بوده و حتی در صورت امکان، درصدد سوء‌قصد به جان الکساندر لوکاشنکو بودند.