به گزارش برنا؛ مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در خصوص آخرین اقدامات و گزارشات در پی زمین لرزه بندر گناوه گفت: زمین لرزه 5.9 بندر گناوه با 12 پس لرزه ثبت شده 21 روستای اطراف با جمعیت 5000 هزار تحت تاثیر این زمین لرزه قرار گرفتند.

او افزود: اکثر روستاهای منطقه توسط تیم های بهداشت و درمان بررسی شده است و 4 نفر مصدوم سرپایی ثبت شده و بیمارستان ها در حال فعالیت هستند و در وضعیت آماده باش قرار دارند مخصوصا بخش های ویژه که جزو نگرانی های وزارت بهداشت بوده نیز فعال است. 50 دستگاه آمبولانس و 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه بالگر اعزام 3 بیمارستان صحرایی برپا شده است.

خالدی تصریح کرد: دو آمبولانس و یک اتوبوس به لوجستک بندگناوه افزوده شده اند و ارتباط نزدیک با رئیس بیمارستان بوشهر و رئیس بیمارستان گناوه و مدیر شبکه بهداشت گناوه برقرار شده است و اورژانس کشور تا اطلاع ثانویه در حال رصد حوادث بندر گناوه است.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: به تمامی مردم بندر گناوه توصیه می شود تا اطلاع ثانویه به منازل خود رجوع نکنند مخصوصا منازل فرسوده ای که دچار ترک خوردی شده است همچنین مراقب کودکان، سالمندان، افراد معلول و افراد ناتوان به صورت ویژه باشند.