شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ریاست جمهوری#فلسطین#رئیس کمیته
گفت‌وگوی مشروح با آیت‌الله اختری|

آغاز از هم گسیختگی نظام سرمایه‌داری غرب/ موفقیت ایران در خنثی‌سازی توطئه‌ها و ترفند‌های دشمنان

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری گفت: جمهوری اسلامی توانسته در عرصه بین‌المللی در برابر زورگویان و سلطه‌جویان ایستادگی کند و همه ترفند‌ها و توطئه‌های آنان را به شکست بکشانند، این بزرگترین موفقیت بوده که نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی برای بقای خود داشته است.
آیت‌الله محمدحسن اختری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: یکی از توفیقات و موفقیت‌های بزرگ جمهوری اسلامی، بقای نظام و پویایی انقلاب و اندیشه‌های حضرت امام (قدس) است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی وقتی به عنوان یک حکومت و نظام حاکمیتی با سلسله اصول و مبانی که با همه سیستم‌های حکومتی و اشکال حکومتی جهان متفاوت بود، شکل گرفت؛ توانست با همه سختی‌ها و مشکلاتی که برایش ایجاد کردند در عرصه بین‌الملل موفق عمل کند و بدرخشد.

مدیر بنیاد بین‌المللی عاشورا عنوان کرد: وقتی می‌خواهیم راجع به تاثیر و نقش جمهوری اسلامی و موفقیت‌های آن در عرصه بین‌الملل صحبت کنیم باید به تحولاتی که این نظام در جهان سیاست توانسته به وجود بیاورد، نیز اشاره کنیم.

آیت الله اختری تأکید کرد: برای روشن شدن این مسئله باید نظام و سیستم‌های حکومتی که قبل از پیروزی انقلاب در جهان وجود داشته‌اند، را مورد توجه قرار دهیم و همچنین حکومت‌ها و نقش‌بندی جامعه بین‌المللی را در نظر بگیریم که قبلاً چگونه بوده و چه سیستم‌هایی موجود بوده است و این حکومت نوپا چگونه توانسته در برابر آن‌ها چه نقش آفرینی داشته باشد.
 
آیت الله محمد حسین اختری

وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جهان آن روز کلاً به ۲ بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و این ۲ بلوک هر کدام دارای یک نظام حاکمیتی خاص و دارای یک سیستم اقتصادی خاصی بودند و دولت‌هایشان هم بر اساس همین ایدئولوژی‌ها شکل می‌گرفتند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری افزود: در یک نگاه دیگر دولت حکومت‌هایی که قبل از پیروزی انقلاب روی کار بودند، به حکومت‌های استبدادی تقسیم می‌شدند، حکومت‌های امپراطوری، ملکی و حکومت‌های جمهوری که برای نظام‌های قدرت و سلطه شکل می‌گرفتند. بسیاری از این حکومت‌ها، از دموکراسی و مبانی اصولی مردمداری و حاکمیت عمومی بهره‌مند نبوده و نیستند.

وی گفت: جمهوری اسلامی وقتی شکل گرفت، نه شبیه حکومت سوسیالیست شرق و نه شبیه امپریالیسم غرب بود. حاکمیت استبدادی و حکومت‌های ملکی و امپراطوری‌ها را هم کنار گذاشت و یک حکومت مردی، اما بر اساس پایه‌ها واصول دینی و ارزش‌های اسلامی، معنوی و اخلاقی پایه‌گذاری کرد که در آن نظام‌های دیگر این اصول اسلامی، دینی و اخلاقی یا به طور کامل توجه نشده است.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: حکومت‌های دیگر و بیشتر مخالفان نظام جمهوری اسلامی، هر کجا که ارزش‌های اسلامی، اجتماعی، دینی، اخلاقی با منافع آن‌ها تضاد داشت با آن موارد مخالفت می‌کردند. مانند قضیه اسرائیل که این رژیم را به وجود آوردند و هیچ اصول انسانی و دموکراسی در تشکیل این رژیم جعلی وجود ندارد.
 
وی عنوان کرد: آن‌ها مردم فلسطین را از خانه‌هایشان آواره کردند و اجازه حضور و تصمیم‌گیری مردم این کشور در سرنوشت خود را ندادند و بسیاری از شهروندان فلسطینی را از خانه‌های خود بیرون رانده در حال اخراج آن‌ها هستند.

آیت الله اختری بیان داشت:، اما حکومت جمهوری اسلامی وقتی روی کار آمد، در مقابل صاحبان این تفکرات و حکومت‌ها قرار گرفت، آن‌ها در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی با انواع خدعه، نیرنگ، فریب، تطمیع، تهدید، کودتا و جنگ تلاش کردند، کاری کنند که این حکومت را از بین ببرند.
 
آیت الله محمد حسین اختری
مدیر بنیاد بین‌المللی عاشورا گفت: اما جمهوری اسلامی توانسته در عرصه بین‌المللی در برابر زورگویان و سلطه‌جویان ایستادگی کند و همه ترفند‌ها و توطئه‌های آنان را به شکست بکشانند، این بزرگترین موفقیت بوده که نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی برای بقای خود داشته است.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر جمهوری اسلامی توانست با طرح حکومتی اسلامی و مردم سالاری دینی، تمامی اصول سوسیالیستی را از هم بپاشاند و اصول سوسیالیستی را به زباله دان تاریخ و فراموشی بسپارد.

آیت الله اختری گفت: جمهوری اسلامی توانست این موفقیت را به دست بیاورد که نظام سرمایه‌داری غرب را نیز به چالش بکشد. امروز در بسیاری از این کشور‌ها حرکت‌هایی وجود دارد که متاثر از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است و توانسته آن‌ها را به چالش بکشاند و نهایت این چالش از هم‌ گسیختگی نظام سرمایه‌داری غرب است که این هم در حال شکل‌گیری است.
 

انتهای پیام/