به گزارش برنا، سناتور کریس مورفی روز شنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: معتقدم نخستین کسی بوده‌ایم که از توافق هسته‌ای ایران خارج شد، پس از نظر اخلاقی هم صحیح است نخستین نفری باشیم که دوباره وارد توافق شود.

وی افزود: همچنین راهبردی است.  زیرا اگر ایران متقابلاً پاسخ ندهد، ما در شرایط بهتری هستیم تا ۱ + ۵ را در مورد تحریم‌های آینده متحد کنیم.

جمهوری اسلامی ایران و آمریکا از هفته گذشته مذاکرات خود را با اعضای دیگر برجام آغاز کرده‌اند تا شرایط بازگشت آمریکا به برجام را بررسی کنند.

ایران معتقد است آمریکا باید ابتدا تمام تحریم‌های پس از سال ۲۰۱۷ را لغو کند چرا که ماهیت همه آنها سیاسی و متعاقب خروج یکجانبه آمریکا از برجام انجام شده است. از این رو، تغییر نام و برچسب‌های تحریم نمی‌تواند بهانه‌ای برای حفظ آنها باشد.

همچنین ایران تاکید دارد که برداشته شدن تحریم‌ها باید راستی‌آزمایی شود و سپس ایران به تعهدات خود بازخواهد گشت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هم روز گذشته در نشست خبری مشترک با یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن از قضاوت درباره نتیجه مذاکرات وین خودداری کرد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که سرپرستی هیات ایران در این دور از مذاکرات را بر عهده دارد، روز شنبه اعلام کرد پس از روزها گفت‌وگوی فشرده، به نظر می‌رسد که اکنون در مسیر درستی هستیم. اما راه دشوار در پیش رو است.

وی تاکید کرد برای پیش‌بینی نتیجه خیلی زود است. گروه های تخصصی به کار سخت خود در زمینه روشن کردن سوالات مهم ادامه می‌دهند.