شهرخبر

شاهین محمدصادقی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند+برنامه‌ها


شاهین محمدصادقی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند+برنامه‌ها

شاهین محمدصادقی ضمن اعلام نامزدی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، در برنامه‌های خود در حوزه اشتغال، مسکن و... اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دکتر شاهین محمدصادقی پزشک متخصص، جراح عمومی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، نایب رئیس جراحان پلاستیک ایران، نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی، معاون سازمان پزشک قانونی و همچنین ریاست دانشگاه شهید بهشتی تهران در چند سال تهران با اعلام کاندیداتوری خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بنده با تمام وجودم انقلابم را دوست دارم همچنین در خصوص انقلاب و وضعیت خودمان باید به این نکته تأکید کنم که وقتی به صحنه‌های بین‌المللی و سیاسی نگاه می‌کنیم جمهوری اسلامی یک کشور مقتدر و دارای سبک در دنیا و عرصه‌های مختلف موفقیت‌های خوبی را داشته است.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های قابل توجه در ارتباط با هوا و فضا، علوم پزشکی، فیزیک، شیمیایی، نانو، لیزر و همچنین حوزه‌های نظامی از جمله مواردی است که جمهوری اسلامی در بین کشورها پیشتاز است. همچنین باید غنی‌سازی هسته‌ای را به این موضوع اضافه کنیم و جمهوری‌ اسلامی در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌های کم نظیر را داشته است علاوه براینکه سرعت رشد علمی در جمهوری اسلامی 11 برابر رشد متوسط دنیاست و در صحنه‌های بین‌المللی نه تنها در همسایگی بلکه در تمام نقاط دنیا جمهوری اسلامی نقش تعیین کننده دارد.

محمدصادقی خاطرنشان کرد: متأسفانه مردم از وضع موجود گلایه دارند و احساس خوبی را در این شرایط ندارند و به قول معروف دخل و خرج مردم جور نیست و به نوعی مردم از شرایط موجود دلسرد شده‌اند و اعتماد مردم به مسئولان که مهمترین سرمایه محسوب می‌شود خدشه‌دار شده است، اما باید به این نکته توجه شود که مردم از انقلاب و نظام برنگشته‌اند و پای نظام هستند، اما برخی مسئولان کشور را نمایندگان خوبی برای اهداف خود نمی‌دانند چرا که احساس می‌کنند به آنها دروغ گفته‌اند و تبعیض را در حق آنها روا داشته‌اند و در مقابل مردم سرکشی می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر شما به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شوید چه کارهایی را انجام خواهید داد، گفت: در ابتدا باید بگویم که اگر رئیس جمهور بشوم چه کارهایی را انجام نخواهم داد چرا که کارهای زیادی است که نباید انجام بدهم و تصمیم خواهم گرفت که به مردم دروغ نگویم و اشرافیگری را تبلیغ نکنم و تبعیض در امور کشور را قائل نشوم و همه مردم را به قول معروف با یک چشم ببینم. همچنین منافع ملی را فدای منابع حزبی قومی و شخصی نکنم.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: برای مردم ارباب نباشم و در واقع رعیت مردم باشم چرا که مردم ولی نعمت انقلاب هستند و این موارد نه بودجه می‌خواهد، نه اخذ مصوبه مجلس، شورای نگهبان و تشخیص مصحلت و رئیس جمهور باید تصمیم بگیرد که این رفتارهای غلط را نداشته باشد و یا به حداقل داشته باشد و چنانچه بنده به عنوان رئیس جمهور مردم انتخاب شوم ساده‌زیستی را سرلوحه کار خود قرا رخواهم داد و چنانچه این موارد عملی شود دولت موفق خواهد بود.

محمدصادقی گفت: البته برای سایر موارد کشور نیز اعم از اشتغال، ازدواج، مسائل فرهنگی، سیاسی، منابع طبیعی، محیط زیستی، صنعت، دانشگاه، جوانان، بانوان، ورزش و سیاست خارجی و... برنامه‌هایی را خواهیم داشت و پیش از اجرای این برنامه‌ها باید این شرایط را تغییر بدهیم که این شرایط نتیجه غلط دست اندرکاران در امور اجرایی است و باید بتوانیم این اعتماد را برگردانیم و این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه با مردم صادقانه صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط و مشکلات پیش آمده برای مردم نگران حضور و مشارکت مردم در انتخابات هستیم گفت: اینها نماد نارضایتی مردم است.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت کشور در حوزه‌های مختلف از جمله نیروی انسانی، منابع زیرزمینی و زمینی و بین‌المللی و... خاطرنشان کرد: باید بتوانیم از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم و به اهداف خود برسیم و مشکلات را تا اندازه‌ای حل کنیم.

محمدصادقی در پاسخ به اینکه اگر چنانچه شما رئیس جمهور کشور انتخاب شوید چه برنامه‌ای برای حوزه اشتغال و تحقق شعار سال 1400 خواهید داشت، تصریح کرد: تولید بدون شک پایه اشتغال است و برای موفقیت تولید باید موانع برداشته شود و پیش از آنکه به تولیدکنندگان کمک کنیم باید موانع را برطرف کنیم. همچنین باید اقتصاد را به مردم واگذار کنیم به طوری که هم اکنون 70 الی 75 درصد از اقتصاد کشور ما دولتی است.

وی اضافه کرد: همچنین باید بتوانیم با برنامه‌ریزی موانعی که برای صدور مجوز تولید وجود دارد برطرف کنیم چرا که هم اکنون برای صدور مجوز حدود 4 تا 8 ماه زمان می‌برد به طوری که در بسیاری از کشورهای همسایه این زمان حدود 2 الی 3 ماه است و در نهایت در این بازه زمانی به سرمایه‌گذار اعلام می‌شود که آیا امکان صدور مجوز وجود دارد یا خیر و این شرایط بزرگترین موانع در امر تولید محسوب می‌شود.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: متاسفانه در کشور ما به سرمایه‌دار به عنوان فردی که کار خلاف می‌کند نگاه می‌شود و این سوالات مطرح می‌شود که پول را از کجا آورده‌اید و در واقع دولت وظیفه تسهیل‌گری در امر سرمایه‌گذاری و تولید را برعهده دارد و فراهم کردن امکانات از وظایف دولت است ولی متأسفانه امروز شاهد هستیم موانعی در امور تولید وجود دارد به عنوان مثال بانک‌ها که باید متحرک تولید باشند به عنوان ترمز تولید کننده فعالیت می‌کنند و سودهای کلانی را از سرمایه‌گذارها طلب می‌کنند.

محمدصادقی افزود: در طرح توسعه اشتغال باید علاوه بر حمایت از سرمایه‌گذار مالیات تولیدکنندگان نیز برای چند سال حذف شود و آنها معاف از پرداخت مالیات شوند. همچنین باید برای سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور نه تنها مانع ایجاد کنیم بلکه برای آنها فرش قرمز پهن کنیم و متأسفانه شاهد هستیم که دسترسی سرمایه‌گذاران به مدیران ارشد در حوزه تولید سخت و دشوار است.

وی همچنین به برنامه‌های خود در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این خصوص گاهی اوقات شعاری عمل می‌کنیم به عنوان مثال زمانی در کشور طرح مسکن مهر اجرا شد و اقدام خوبی بود اگرچه ایراداتی را به همراه داشت اما با اجرای این طرح تعداد زیادی از مردم صاحب مسکن شدند اما شاهد بودیم که دولت بعدی این طرح را متوقف کرد و برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باید طرح‌هایی مانند طرح مسکن مهر و یا شبیه به آن را اجرا کنیم.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همچنین درباره تأیید صلاحیت خود، گفت: به فضل الهی برای تایید صلاحیت آمدم و طبق قوانین موجود جزو رجال سیاسی هستم.

محمدصادقی همچنین درباره شرایط کرونایی کشور نیز خاطرنشان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی یکی از طرح‌های موفق در یکسال گذشته بود و این طرح با همکاری جامعه پزشکان و بسیج در سطح کشور اجرا شد و بنده به عنوان رئیس کمیته طرح شهید سلیمانی بودم که براساس آمار و اسناد در اواخر مهرماه بیمارستانهای کشور مملو از بیمار بود و روزانه حدود 500  نفر فوت می‌کردند و وحشتی کشور را دربر گرفته بود اما با اجرای طرح شهید سلیمانی از اواخر آذرماه تا 15 دی‌ماه تعداد مرگ و میرها به 57 نفر کاهش پیدا کرد که این طرح طرحی مشترک وزارت بهداشت و بسیج محسوب می شد.

وی با انتقاد از سیاستهای کلان دولت در کنترل و مبارزه با بیماری کرونا خاطرنشان کرد:‌ ایرادات جدی در این زمینه وجود دارد و متأسفانه علی‌رغم تأکید وزیر بهداشت بر اجرای طرح شهید سلیمانی فشاری از اعضای دولت بر اجرای طرح ایجاد شد و جلوی اجرای طرح‌ شهید سلیمانی را گرفتند و در اوایل سال 1400 پایان طرح شهید سلیمانی اعلام شد و دولت بر خورد سیاسی را در این زمینه داشته که اسناد نامه توقف طرح شهید سلیمانی نیز موجود است که این فشار و توقف توسط لایه‌های دولت انجام شده است.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه برای اجرای کل طرح شهید سلیمانی اعتباری کمتر از 150 میلیارد تومان هزینه شده است گفت: متأسفانه به دلیل فشارهای سیاسی این طرح متوقف شد و فکر می‌کنم اگر اجازه می‌دادند این طرح ادامه پیدا کند شرایط بهتری را در کشور شاهد بودیم.

محمدصادقی با بیان اینکه  چنانچه بنده به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم طرح شهید سلیمانی را ادامه خواهم داد گفت: با اجرای این طرح طی شش ماه بیماری را کنترل و تا پایان سال این بیماری را جمع خواهیم کرد..

وی با اشاره به اینکه متأسفانه دولت گرانترین روش مبارزه با بیماری کرونا را در دستور کار خود قرار داده است گفت: اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی اصناف و صنوف مشکلات عدیده‌ای رابرای مردم ایجاد کرده و زندگی آنها را به مخاطره انداخته است. اگرچه در برخی مواقع این کار لازم است اما آخرین راه نیست و متأسفانه ستاد کرونا تصمیمات کارشناسی وزارت بهداشت را مورد توجه قرار نمی‌دهد و بهترین کار در این ایام اجرای مجدد طرح شهید سلیمانی است و نیازی نیست مغازها را تعطیل کنیم و با این طرح به موفقیت‌های خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همچنین ادامه داد: متأسفانه ستاد کرونا به درستی یا نادرستی به تصمیمات کارشناسات وزارت بهداشت کاری ندارد و این امر مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

محمدصادقی در پاسخ به این پرسش که شما به عنوان کاندیدای پوششی در انتخابات شرکت می‌کنید، گفت: بنده کاندیدایی پوششی نبودم و تمام دوستان اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل برای بنده محترمند و برای آنها احترام می‌گذارم در عین حال پوششی کسی نیستم و آمده‌ام که به فضل الهی سکان اداره کشور را به عهده بگیرم.

انتهای پیام/