شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#جدید#تحریم‌های جدید آمریکا

تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های وابسته به روسیه+جزییات

به گزارش منیبان، رسانه‌های پاکستانی روز شنبه به نقل از اسناد رسمی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کردند که ۱۰ فرد و شرکت پاکستانی توسط واشنگتن تحریم شدند.

گفته می‌شود که افراد و شرکت‌های پاکستانی که در شهرهای لاهور و کراچی مستقر هستند، و در شرکت نرم افزاری و سایبری فعالیت دارند که متهم به همکاری با روسیه، جرایم سایبری و دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ هستند.

وزارت امور خارجه پاکستان تاکنون هیچ واکنشی به این اقدام آمریکا نشان نداده است.

وزیر امور خارجه پاکستان اواخر اردیبهشت ۱۳۹۸ اعلام‌کرد که آمریکا سه مقام وزارت کشور پاکستان را در فهرست تحریم روادید قرار داد که مرتبط با پرونده مهاجرت اتباع پاکستانی بود.

علاوه بر این آمریکا در ماه مارس ۲۰۱۸، هفت شرکت‌ پاکستانی را به اتهام فعالیت غیرقانونی هسته‌ای و ریسک بالا این شرکت‌ها علیه امنیت ملی و منافع ایالات متحده آمریکا در فهرست تحریم قرار داد.

کاخ سفید پنجشنبه گذشته با متهم کردن روسیه به سوء استفاده سایبری و دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، ۳۲ نهاد روسی را مورد تحریم قرار داد که شامل اخراج دیپلمات‌ها هم می‌شود. این تحریم‌ها همچنین از ماه ژوئن خرید اوراق بهادار به روبل را ممنوع می‌کند.

این دومین دور تحریم‌های عمده علیه روسیه پس از تحریم‌های ماه گذشته در واکنش به مسمومیت الکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه است که شامل تحریم هفت مقام میان رتبه و ارشد روسی و بیش از دوازده نهاد آن کشور بود. روسیه می‌گوید که نقشی در مسمومیت او نداشته است.