شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیرانوند#علیرضا بیرانوند

حامد آماده‌ هفتمین کلین ‌شیت در پرسپولیس

حامد لک به دنبال شکستن رکورد علیرضا بیرانوند و شهاب گردان

به گزارش منیبان، سرخپوشان که در سال‌های اخیر با خط دفاعی قدرتمند و آمار خوب دفاعی در فوتبال ایران و آسیا به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند، به دنبال بسته نگه داشتن دروازه خود در بازی‌های پیش رو هستند.  حامد لک  سنگربان پرسپولیس دهمین بازی آسیایی خود با پیراهن پرسپولیس را در دیدار با الریان تجربه خواهد کرد. لک که در 9 بازی قبلی آسیایی خود 6 کلین شیت داشته، در جریان بازی گلی نخورده و فقط 4 بار از روی ضربه پنالتی دروازه‌ی خود را باز شده دیده (که البته یکی از این گل ها ریباند پنالتی بود) به دنبال ادامه روند عالی خود و ثبت کلین شیتی دیگر در این رقابت‌ها است.

در صورت گل نخوردن پرسپولیس در دیدار با الریان،  حامد لک  با ثبت 7 کلین شیت در 10 بازی ابتدایی خود با پیراهن پرسپولیس در این مسابقات، رکورد فوق‌ العاده‌ای را به جا خواهد گذاشت. حامد لک پیش از این نیز در 9 بازی با پیراهن تراکتور در این مسابقات، موفق به ثبت 3 کلین شیت شده بود و امشب می‌تواند دهمین کلین‌شیت آسیایی خودرا نیز به ثبت برساند.

 باسابقه‌ ترین دروازه‌ بان پرسپولیس در این مسابقات علیرضا بیرانوند است که در 34 بازی موفق به ثبت 13 کلین شیت شده و در 10 بازی ابتدایی خود با پیراهن پرسپولیس در این مسابقات موفق به ثبت 4 کلین شیت شده بود که حامد لک رکورد بهتری نسبت به بیرانوند در بازی‌های ابتدایی خود با پیراهن پرسپولیس به ثبت رسانده‌است.

اما رکورد ویژه‌ دروازه‌بانان ایرانی در این مسابقات، ثبت 7 کلین شیت در یک دوره است که شهاب گردان و علیرضا بیرانوند موفق به ثبت آن شده‌اند. شهاب گردان در سال 2010 با ذوب‌آهن و در مسیر نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الوحده امارات، بنیادکار ازبکستان (2بار)، الاتحاد عربستان، مس کرمان و الهلال عربستان (2بار) و علیرضا بیرانوند در سال 2018 و در مسیر رسیدن پرسپولیس تا فینال آسیا، برابر نسف قرشی ازبکستان(2بار)، الوصل امارات(2بار)، السد قطر (2بار) و کاشیما آنتلرز ژاپن موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌ خود شده بودند.

حامد لک که در دوره‌ قبل با درخشش خود موفق به ثبت 5 کلین شیت شده‌بود، در این دوره با وجود خط دفاعی قدرتمند پرسپولیس به دنبال ثبت رکورد جدید و شکستن رکورد بیرانوند و گردان خواهد بود.