شهرخبر

فضای مجازی جای هیئت را نمی‌گیرد

 فضای مجازی جای هیئت را نمی‌گیرد

تنها دستگاه امام حسین (ع) است که می‌تواند مقابل کرونا، ماهواره و فتنه بایستد. همه ما با روضه‌های خانگی حسینی شدیم. روضه خانگی باید در متن زندگی باشد نه حاشیه.

به گزارش ایسنا،حاج جواد حیدری، شاعر مذهبی که شعر «مدینه شهر پیغمبر» او سال‌هاست با صدای حاج منصور ارضی در دل دوستداران اهل بیت خانه دارد، مهمان اولین قسمت از برنامه «هیئت آنلاین» با اجرای صابر خراسانی بود که جمعه ساعت ۲۳:۳۰ از سایت و اپلیکیشن هیئت آنلاین پخش شد.

وی در این گفت‌وگو عنوان کرد: هرگز نمی‌توان جای هیئت را با فضای مجازی عوض کرد. فضای مجازی پیوست هیئت است، هر وقت توانستیم نماز جماعت را در فضای مجازی اقامه کنیم می‌توانیم جای این دو را هم عوض کنیم.  

وی همچنین درباره شعر «مدینه شهر پیغمبر» گفت: هنگام گفتن این شعر سرباز بودم. این از اولین کارهایی بود که برای حاج آقا گفتم و سبک جانسوز آن هم برای آقای نریمان پناهی بود. این نفس گرم حاج منصور ارضی بود که باعث شد این شعر شنیده شود.

حیدری درباره مجموعه فرهنگی «آرام دل» نیز بیان کرد: آرام دل در ابتدا کانون فرهنگی بود و بعد انتشارات شد و تا الان هم حدود ۵۰۰ کتاب شعر چاپ کردیم. ما هیچ کاره بودیم و به لطف امام زمان، نفس حاج آقا آرام از شعرای قدیمی و راهنمایی حاج منصور و به خصوص کمک حاج رضا جعفری که در حوزه شعر بر کار ما نظارت داشتند به اینجا رسیدیم. کانون فرهنگی آرام دل، در سال‌های ۷۹-۸۰ تأسیس شد و در سال ۹۰ مجمع شاعران اهل‌بیت برپا شد.

او همچنین درباره یکی از کارهای اخیر در دست چاپ انتشارات آرام دل اظهار کرد: دیوان اشعار  استاد سید رضا مؤید که سیدالشعرای زمان ماست را در دست انتشار داریم که حدود ۲۰۰۰ صفحه و در سه مجلد است.

این مداح اهل بیت با ابراز امیدواری درباره آینده مداحی گفت: در این حوزه جوان‌های بسیار و اغلب باسوادی فعال هستند. اما برخی کارها سطحی‌خوانی است ولی همه چیز در دستگاه امام حسین، حُسن است.

وی همچنین با اشاره به حضور برخی طلاب جوان برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی گفت: اوایل ترسی کاذب القا شد که اگر ادامه پیدا می‌کرد باید منتظر بلاهای بیشتر بودیم. اینطور که می‌گفتند نبود. کرونا مثل جنگ تحمیلی دوم بود. اگر همه بترسند نمی‌شود. کرونا هراسی بیش از خود کرونا به ما ضربه زد.  

این شاعر در پاسخ به تغییر نام منطقه هجده تهران محل هیئت خود به نام بانو فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: ما نام این منطقه را عوض نکردیم. نام منطقه هجده است حضرت فاطمه (س) هم هجده سال عمر کردند، یک کنگره شعر هم با نام کنگره «هجده سال نوری» داریم که این اواخر کنگره‌ای ملی و سه زبانه فارسی، عربی و آذری شده است. این منطقه هم شهدای مدافع حرم زیادی دارد و محل دفن چند شهید گمنام است. همه چیز دست به دست هم داده و شهرداری وقت هم استقبال کرد و حالا آثارش را در این منطقه که به دلیل شعرای زیادش به شیراز تهران معروف است، می‌بینیم.

حیدری درباره روضه‌های خانگی گفت: تنها دستگاه امام حسین (ع) است که می‌تواند مقابل کرونا، ماهواره و فتنه بایستد. همه ما با روضه‌های خانگی حسینی شدیم. روضه خانگی باید در متن زندگی باشد نه حاشیه.

این شاعر  اهل‌بیت با انتقاد از برخی رفتارها در فضای مذهبی کشور افزود: ما می‌گوییم هر جا هستید باشید اما دستگاه امام حسین(ع) را به بازی نگیرید. این کرونا دست خیلی‌ها را رو کرد. تازه فهمیدیم مرحوم حسام چه گفته که« بی امتحان دل مرا به غلامی قبول کنید رسوا شود اگر دل من امتحان دهد». ما باید هیئت را برای خودمان نگه داریم، هیئت پناهگاه ماست و با هیچ ویروسی آن را از دست ندهیم و هر طوری شده نوکری‌مان را بکنیم.

انتهای پیام