شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا مطرح کرد:

آخرین جزئیات تولید واکسن ایرانی کرونا/ تمدید محدودیت‌های کرونایی تا آخر هفته/71درصد نقض ترددها متعلق به 6 استان است

به گزارش منیبان؛ علیرضا رئیسی،  سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امیدواریم ظرف 10 روز آینده واکسیناسون فاز او کرونا برای کادر درمان و گروهی از بیماران  از جمله مبتلایان به سرطان، افراد دارای نقص ایمنی و برخی بیماری های زمینه ای و نیز سالمندان ساکن در خانه سالمندان را تمام کنیم و اواسط اردیبشت وارد فاز دو شویم.

او افزود: نکته دیگر در مورد وضعیت کشور این است که همه مردم حتما اگر نگاهی به اطراف و خانواده های خود بیندازند می بینند که در اقوام و آشنایان خود این روزها حتما یکی دو نفر درگیر کرونا شده اند. سرعت گسترش بیماری بسیار بالاست و باید مراقبت های شدید داشته باشیم قبلا هم اعلام شده که محدودیت های شهرهای قرمز و نارنجی  این هفته هم تمدید شد. نیاز است در شهرهای قرمز و نارنجی پروتکل ها به دقت رعایت شود. میزان رعایت پروتکل ها در کشور راضی کننده نیست و رقم 58.5 درصد رعایت پروتکل ها برای کشور پایین است. در برخی شهرها میزان رعایت پروتکل ها از این هم پایین تر است و باید هر چه سریعتر با نظارت دستگاه ها این وضعیت اصلاح شود.

رئیسی گفت: رئیسی جمهوری نیز امروز در جلسه ستاد کرونا به از همه دستگاه‌ها خواستند و تاکید کردند که باید با متخلفان برخورد قاطع شود. همه دستگاههای دولتی باید مسئولانه عمل کند، پای کار نظارت باشند و اقدمات لازم را انحام دهند.

او ‌ادامه داد: یکی از مشکلات کنونی نقض مقررات تردد در بسیاری از استان هاست به طوری که 71 درصد نقص تردد در استانها داریم.

معاون وزیر بهداشت گفت: 71درصد نقض ترددها متعلق به 6 استان است. البته این نقض ترددها مربوط به ساکنان خود این استان ها نیست و از استان‌های دیگر وارد این استان ها شده اند. در صدر همه شهرهای قرمز که نقض تردد رخ می دهد، استان اصفهان و بعد از آن البرز، همدان، مازندران، فارس و آذربایجان شرقی است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا افزود: 73درصد نقض تردد در شهرهای نارنجی نیز مربوط به 6 استان دیگر است که صدر همه باز هم شهرهای نارنجی استان اصفهان، بعد از آن البرز، فارس، مازندران، همدان و خوزستان هستند.

به گفته او محدودیت تردد شبانه در تهران به خوبی اعمال نشده است.

رئیسی با اشاره به آمارهای تردد مرزی نیز افزود: 38 درصد مسافران وارد شده به کشور و 44 درصد مسافران خارج شده از کشور، اتباع خارجی بودند.

او بیان کرد: 6 استان نیز در نظارت و اعمال قانون خوب عمل کردند و 70 درصد اعمال قانون، تذکرها و پلمب ها را از این 6 استان انجام دادند. خوزستان در صدر همه استان هاست و بعد از آن مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، لرستان و گیلان هستند. هم اکنون 257 شهر قرمز، 129 شهر نارنجی، 51 شهر زرد و 11 شهر آبی داریم که این آمار دوشنبه این هفته دوباره به روز رسانی می شود و به اطلاع مردم می رسد.

رئیسی در پایان گفت: در این شرایط هیچ راهی به جز رعایت پروتکل های بهداشتی نداریم، دورهمی ها، مهمانی ها و تجمع در فضاهای سربسته بسیار خطرناک است. وارد ماه رمضان هم شده ایم، واقعا نمی توانیم مثل سالهای گذشته افطاری بدهیم و افراد را دعوت کنیم، بهتر است اگر می خواهیم نذری بدهیم به صورت بیرون بر یا مواد خشک باشد و این اقلام را به افراد نیازمند بدهیم و افطاری دادن در این ایام بسیار خطرناک است.