به گزارش برنا، «ضیافت» عنوان  ویژه برنامه‌ افطار شبکه قرآن و معارف سیما است که امسال نیز همچون سنوات گذشته با بخش‌های متنوعی مانند قرائت قرآن توسط قاریان بین‌المللی، پخش مستند زندگینامه بزرگان و فقهای دینی به همراه گفتگو با شخصیت های برجسته به روی آنتن می رود.

«ضیافت» عنوان برنامه ایست که به معرفی و بازخوانی سیره اخلاقی، معنوی علما و بزرگان جهان تشیع می پردازد و در این رابطه  تاکنون ۱۷۰ چهره علمی و فقهی شیعه از ایران و جهان اسلام طی سال‌های گذشته  در این برنامه از شبکه قرآن و معارف سیما به مخاطبان معرفی شده‌ است، که بازه‌ای هشت ساله را در بر می‌گیرد و امسال نیز به معرفی ۳۰ شخصیت برجسته شیعه پرداخته می‌شود.

 نکته قابل توجه «ضیافت» ِ ۱۴۰۰، بررسی نقش روحانیت شیعه در شکل‌گیری مبارزات علیه استعمار انگلیس و جریان خبیث وهابیت است که از طریق گفتگو با اعضای خانواده یا کارشناسان تاریخ، مورد مداقه و معرفی قرار می‌گیرد.

ویژه برنامه «ضیافت»، کاری از گروه علوم قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما به تهیه کنندگی سیدافضل میرلوحی،  با اجرای سید علی قوامی است که هر شب از یک ساعت پیش از افطار تا اذان مغرب مهمان خانه مخاطبان اترجمند است.

خاطر نشان می سازد محتوای برنامه ضیافت در پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما به ادرس www.qurantv.ir و همچنین در فضای مجازی به آدرس ziyafat_qtv@ قابل دریافت می باشد.