به گزارش برنا؛ حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب با اشاره به روزه‌ گرفتن یا نگرفتن در ماه مبارک رمضان با وجود شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: کرونا یک بیماری است و حکم روزه هم برای افراد سالم و هم برای افراد بیمار مشخص است و حکم این افراد همان است که در رساله‌های علمیه مراجع  معظم تقلید بیان است و صرف وجود بیماری دلیل یا بهانه‌ای برای ترک روزه نمی‌شود و برای افراد سالم روزه گرفتن واجب است.

وی اضافه کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، روزه به عنوان یک تکلیف الهی در حقیقت نعمت خاص خداوند بر بندگان است و از پایه‌های تکامل و اعتلای روحی انسان به شمار می‌رود و بر امت‌های پیشین نیز واجب بوده است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری از آثار روزه، پدید آمدن حالت معنوی و صفای باطن، تقوای فردی و اجتماعی، تقویت اراده و روحیه مقاومت در برابر سختی‌ها است، تصریح کرد: نقش روزه در سلامت جسم انسان نیز روشن است و خداوند اجر عظیمی برای روزه‌داران قرار داده است.

حسینی‌نسب با اشاره به حکم روزه ماه رمضان، زمان بیماری کرونا مطابق با فتاوای مقام معظم رهبری، اظهار کرد: طبق فتاوای مقام معظم رهبری روزه از ضروریات دین و ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه مبارک رمضان جایز نیست، مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن موجب ایجاد بیماری، تشدید بیماری و یا افزایش طول بیماری و تأخیر در سلامتی می‌شود که در این موارد روزه ساقط ولی قضای آن لازم است.

وی با بیان اینکه بدیهی است در صورتی که این اطمینان از گفته پزشک متخصص و متدین نیز به دست آید، کفایت می‌کند، افزود: بنابراین اگر فردی نسبت به امور یاد شده خوف و نگرانی داشته و این خوف منشأ عقلایی داشته باشد، روزه ساقط ولی قضای آن لازم است.