شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

روحانی:

باید سبک زندگی برای مقابله با کرونا عوض شود

به گزارش منیبان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: ما امروز با ویروسی مواجه شدیم که قدرت سرایت آن۷۰ درصد بیشتر از ویروس ووهان است بنابراین ما امروز با یک شدت از جانب این ویروس مواجه شدیم. وقتی "آی ذی رو" ما پایین هست و به گونه ای هست که هر یک نفر، دو یا سه نفر را مبتلا می‌کند، یک جور است و زمانی که "آر ذی رو"  تغییر می‌کند و ما به نقطه‌ای که می‌رسیم از یک مبتلا ممکن است پنج یا هفت نفر  مبتلا کند در این صورت شرایط متفاوت است بنابراین شرایط ما امروز با شرایط قبلی متفاوت است.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شرایط در دو ماه گذشته بسیار نگران‌کننده بوده و بر اساس آماری که داد، سرایت ویروس هر هفته نسبت به هفته قبل دو برابر شده است. بنابراین با یک حرکت بسیار وسیع از طریق ویروس جهش یافته مواجه هستیم حتی کشورهایی که کمتر مواجه بودند در این ایام با مشکلات زیادی مواجه شدند. 

رییس جمهوری در تبیین این موضوع که با این موج فزاینده چه کار باید بکنیم، گفت: برای اینکه ما بتوانیم موفقیتی را به دست بیاوریم، یک پروتکل نمی‌تواند چاره‌ساز باشد همه پروتکل‌ها باید دست به دست هم بدهند. اگر کسی بگوید من به جای روزی سه مرتبه ده مرتبه به دستم را می‌شویم و باید ماسک هم بزند، فاصله را هم رعایت کند، ترددها هم ترددهای ضروری باشد و تجمعات هم نباید انجام بگیرد.

روحانی گفت: فضایی که فرد در آن قرار می‌گیرد، باید دارای تهویه باشد، کسی هم که ما مبتلا هست باید بلافاصله ایزوله شده و از جامعه جدا شود و اگر کسی با او تماس داشت او هم چک شود و اگر تخلف کرد با آن شدید برخورد شود.

 وی خاطرنشان کرد: همه اینها دست به دست هم بدهد یعنی هیچ عاملی به تنهایی نمی‌تواند مسئله را حل کند و  بقیه کارها را هم انجام بگیرد باز هم آن است بگوییم هیچ کس سفر نمی‌رود باز هم حل نمی‌شود سفر هم نرویم سفر درون‌شهری هم باید به حداقل برسد.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: بنابراین هیچ کس یک موضوع را نگوید که مشکل فقط این یکی است و همین یکی باید حذف شود. همه موضوعات باید با هم حل شود و همه جای خود را دارند و باید همه اینها به یک موضوع جمع شود و آن اینکه سبک زندگی را باید عوض شود.