شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جدید#رنو

بازگشت رنو به ایران با محصولات جدید + جزئیات

به گزارش برنا به نقل از  پایگاه خبری اسب بخار ، منابع آگاه به خبرنگار اسب بخار گفته اند که طی هفته های گذشته تمایل رنو برای بازگشت رسمی به بازار ایران رصد شده و جلسه های اولیه ای جهت چگونگی حضور مجدد این نشان فرانسوی تشکیل گردیده است. در برخی صحبت ها از حضور تیم یازده نفره رنو در ایران اشاره می شود که گویا با برخی خودروسازان مذاکره های مستقیمی را برگزار کرده اند. اما به صورت رسمی این مسئله به تایید نرسیده و تنها برخی منابع آگاه چنین نکته ای را عنوان می کنند. ولی آن چه که قطعی است، تمایل و مذاکره اولیه کمپانی رنو برای حضور دوباره در خطوط تولید ایرانی است.

همچنین در کنار بحث های حقوقی جهت بازگشت رنو به ایران، محصولات پیشنهادی هم برای تولید در کارخانه هایی چون پارس خودرو بر سر میز مذاکرات حضور دارند. اما نکته قابل توجه اینجاست که گویا این بار هم رنو نسل آخر محصولات اقتصادی خود را نیاورده و رویکردی مشابه به بازار برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه و… نسبت به ایران دارد. به عبارت ساده تر با وجود معرفی نسل جدید خودروهای اقتصادی رنو با نشان داچیا و رنو در بازار اروپا، شاهد هستیم که نسل قبلی آن ها جهت تولید در کارخانه ای ایرانی پیشنهاد داده شده اند. سال گذشته گروه رنو نسل جدید ساندرو، ساندرو استپ وی و لوگان را با نشان داچیا به بازار اروپا معرفی کرد و فناوری های جدیدی را برای این خودروهای اقتصادی در نظر گرفت. این محصولات به عنوان نسل سوم خودروهای اقتصادی گروه رنو شناخته می شوند که با نشان داچیا در بازار اروپا و در آینده نزدیک با نشان رنو در بازارهای دیگر عرضه خواهند شد.

در حال حاضر اگر بازگشت رنو به ایران قطعی شود، از نظر فنی و ساختاری امکان تولید مجدد تندر ۹۰ ( لوگان نسل اول )، ساندرو ( نسل اول ) و ساندرو استپ وی ( نسل اول ) وجود ندارد. زیرا این خودرو بر مبنای استانداردهای قدیمی طراحی شده اند و نمی توانند به راحتی با استانداردهای ۸۵گانه جدید تطبیق پیدا کنند و اگر قرار باشد که کمپانی رنو خانواده L90 و B90 را با استانداردهای جدید مهندسی کند، باید هزینه بالا و غیر منطقی را متحمل شود. برای همین قاعدتاً طرف فرانسوی و ایرانی حاضر نیستند که برای تولید مجدد این خودروها، آن ها را با استانداردهای ۸۵گانه هماهنگ سازند. اما از سویی نمی خواهند تا زیرساخت های موجود در تولید قطعات و اجزای خانواده تندر ۹۰ و ساندرو را کنار بگذارند و با سرمایه گذاری مجدد، خط تولید نسل سوم لوگان و ساندرو را در ایران راه اندازی کنند.

حال با توجه به اینکه نسل دوم لوگان یا همان رنو سیمبل و نسل دوم ساندرو و ساندرو استپ وی از نظر ساختار مهندسی استانداردهای ۸۵گانه را دارا هستند و از سویی زیرساخت اولیه تولید بسیاری اجزای آن ها به خاطر شباهت با نسل اول L90 و B90، در قطعه سازان و خودروسازان ایرانی وجود دارد. برای همین چنین منطق و نگاه اقتصادی سبب شده تا امروز نسل دوم خودروهای اقتصادی گروه رنو برای حضور مجدد این نشان فرانسوی به طرف های ایرانی پیشنهاد شود و به جای سرمایه گذاری بیشتر برای تولید نسل سوم لوگان، ساندرو و ساندرو استپ وی، با هزینه کمتر به سراغ تولید نسل دوم این خودروها بروند.

ویژگی های ساندرو، ساندرو استپ وی و لوگان نسل دوم در بازار ایران پس از بازگشت رنو

حال در این میان احتمال دارد که در صورت بازگشت رنو، فیس لیفت سیمبل و نسل دوم ساندرو و ساندرو استپ وی به بازار ایران بیایند. نسل دوم این خودروها که نسخه های جدیدتر تندر ۹۰ و ساندرو پارس خودرو به حساب می آیند، به همان قوای محرکه قبلی مجهز هستند و تنها با تغییرات فنی جزئی، مطابقت لازم با استاندارد آلایندگی یورو ۵ و یورو ۶ را به دست آورده اند. به عبارت ساده تر رنو سیمبل ( لوگان نسل دو م) و ساندرو و ساندرو استپ وی نسل دوم برای بازار ایران به  پیشرانه ۱٫۶ لیتری K4M سری ۶۹۶  مجهز خواهند بود که استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد و ۱۰۵ تا ۱۰۸ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۰ تا ۱۴۳ نیوتن متر تولید می کند. همچنین جعبه دنده این خودروها همچنان در نسخه دستی از نوع ۵ سرعته JHQ است و در نسخه اتوماتیک نمونه ارتقا یافته ۴ سرعته AT به پیشرانه آن ها متصل می شود.

پیشرانه و موتور K4M رنو

در نسخه های فیس لیفت رنو سیمبل و نسل دوم ساندرو و ساندرو استپ وی تریم داخلی نسبت به نسخه غیر فیس لیفت ارتقا پیدا کرده و طراحی غربیلک فرمان، نمایشگر خودرو، تزئینات کابین، گرافیک چراغ های جلو و عقب، طراحی درِ صندوق عقب، سپرها و… تغییر نموده است. قطعاً این خودروها برای حضور در ایران امکانات بیشتری نسبت به تندر ۹۰ و ساندروهای پارس خودرو خواهد داشت و ویژگی هایی چون چراغ روشنایی روز بر روی آن ها به خاطر قوانین جدید نصب می شود. در صورتی که طرف های ایرانی نسخه های فول آپشن رنو سیمبل ( لوگان نسل دوم ) و نسل دوم ساندرو و ساندرو استپ وی را برای تولید انتخاب کنند، با امکاناتی مانند دو کیسه هوا، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، سنسور پارک و دوربین عقب، تهویه اتوماتیک، شیشه ها و آینه های برقی، کامپیوتر سفر، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، رینگ آلومینیومی، ترمز ABS، EBD و BA، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، چراغ روشنایی روز، بلوتوث و… طرف خواهیم بود.