شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مدارس#آموزش و پرورش#وزارت

۷۰ درصد مدارس کشور «مربی بهداشت» ندارند

مربی بهداشت مدارس

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷۰ درصد مدارس کشور، مراقب سلامت یا مربی بهداشت ندارند، گفت: با کمبود بیش از ۹ هزار مربی بهداشت در مدارس مواجهیم.

به گزارش مشرق، محمد محسن‌بیگی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به کمبود مربی بهداشت در مدارس کشور، اظهار کرد: بر اساس نُرم تعریف شده که قبلا در کشور وجود داشته است، نیاز به ۱۵ هزار مربی بهداشت است که تعداد ۵ هزار مربی در مدارس کشور هستند و کمبود ۱۰ هزار مربی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مدارس کشور، مراقب سلامت یا مربی بهداشت ندارند، گفت: در بحث استخدام آموزش و پرورش، درخواست سهمیه کردیم که عدد سهمیه اول خیلی کم بود اما در ایزنی‌های بعدی به ۸۵۰ نفر تبدیل شد.

*کمبود ۹ هزار مربی بهداشت در مدارس

محسن‌بیگی ادامه داد: با احتساب اضافه شدن ۸۵۰ مربی بهداشت به مدارس کشور که کمتر از ۱۰ درصد مربی بهداشت مورد نیاز است، بیش از ۹ هزار مربی بهداشت در کشور کمبود داریم.

وی به فعالیت‌هایی که در فضای مجازی برای سلامت دانش‌آموزان در ایام کرونا می‌شود، اشاره کرد و افزود: در شبکه «شاد»، سه کانال درباره بهداشت، آموزش و محیط زیست و ایمنی وجود دارد که در این ۳ کانال، مربیان بهداشت، مدیران مدارس و سفیران سلامت حضور دارند و فعالیت می‌کنند.

* فعالیت ۲ میلیون سفیر سلامت

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲ میلیون سفیر سلامت در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: مربیان بهداشت، محتوا تولید می‌کنند و در کانال‌ها به اشتراک می‌گذارند.

وی اضافه کرد: پویش‌ها و برنامه‌هایی در فضای مجازی داریم که سفیران سلامت، نقش بسیار پررنگی در اجرای آنها دارند البته فراموش نشود که یک سری از رفتارها به صورت تعاملی و چهره به چهره در میدان اتفاق می‌افتاد که با توجه به تعطیلی مدارس، به سختی امکان‌پذیر است.

منبع: فارس