شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#عراق#اعضای کمیسیون

مناطق استقرار داعش و کشف تسلیحات گروههای تروریستی در غرب عراق


مناطق استقرار داعش و کشف تسلیحات گروههای تروریستی در غرب عراق

یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به مناطقی که تکفیری‌ها در حال حاضر در آنها حضور دارند، اعلام کرد که داعش در مسیر زوال در عراق است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، «عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به منطقه ای که تروریست‌های داعشی غیر عراقی در آنجا حضور دارند اشاره کرد و گفت: تروریست خارجی که ما از آنها تروریست‌های  غیر عراقی  یاد می‌کنیم کسانی هستند که تابعیت عربی یا خارجی دارند و پس از سال 2014 به دنبال یورش داعش به شهرها و قصبات به عراق آمدند و هسته اصلی داعش را تشکیل می‌دادند.

وی افزود: این زیاد پس از عملیات آزادسازی به طول نیانجامید و پس از عملیات آزادسازی شهرها و مناطق تحت اشغال داعش و کشته شدن شمار زیادی از آنها بقیه به خارج از عراق گریختند.

العزاوی بیان کرد: بر اساس اطلاعات موجود، تروریست‌های خارجی داعش در داخل عراق به میزان 99 درصد حضور ندارند اما در سه منطقه شامل؛ مناطق صحرایی نزدیک مرزهای سوریه یا مناطق دور از شهرها و روستاها یا غارها در کوه‌ها و تپه‌ها، هستند.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد: داعش به طور مستمر در حال فروپاشی است و ضربات اخیر نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم، نیروی هوایی، حشد شعبی و دیگر نیروهای امنیتی، سبب هلاکت شمار زیادی از سرکرده‌های داعشی شده است.

کشف تسلیحات داعشی در غرب عراق

از سوی دیگر یک منبع امنیتی وابسته به فرماندهی عملیات استان الانبار از کشف تسلیحات داعشی در یک عملیات پیشدستانه در مناطق شمالی شهر الرمادی در استان الانبار خبر داد.

این منبع امنیتی بیان کرد: نیروهای اطلاعاتی با پشتیبانی فرماندهی عملیات الانبار طی عملیاتی در مناطق مختلف صحرایی در شمال الرمادی مقادیر سلاح کشف کردند.

منبع عراقی اعلام کرد که کشف این مخفیگاه‌های داعشی پس از دریافت اطلاعات رخ داد و نیروهای خنثی کننده مواد منفجره اقدام به انهدام تسلیحات برجای مانده از داعش بدون اینکه تلفات یا خساراتی به بار آید، کردند.

یادآور می‌شود که نیروهای امنیتی عراق طی ماه‌های گذشته دست به عملیات‌های ویژه در چند استان زده‌اند که سبب کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست شده است.

انتهای پیام/