شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#افغانستان#طالبان

پنتاگون: احتمال دارد سطح نیروها در افغانستان پیش از خروج افزایش یابد


پنتاگون: احتمال دارد سطح نیروها در افغانستان پیش از خروج افزایش یابد

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که آمریکا تهدید حملات طالبان را جدی می‌گیرد بنابراین احتمال افزایش سطح نیروها در افغانستان وجود دارد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست خبری اظهار داشت که آمریکا نسبت به خطر حملات طالبان به نیروهای آمریکایی در حال خروج آگاه است و این تهدید را جدی می‌گیرد.

وی با هشدار به طالبان درباره حمله به نیروهای آمریکایی نیز گفت: «همانطور که رئیس جمهور جو بایدن و وزیر دفاع «لوید آستین» روشن کردند هرگونه حمله طالبان در حال عقب‌نشینی به نیروهای ما یا متحدان و شرکای ما بسیار قاطعانه پاسخ داده خواهد شد».

سخنگوی پنتاگون با اشاره به احتمال افزایش موقت سطح نیروها در افغانستان نیز خبر داد که بعید نیست برای مدت کوتاهی برخی قابلیت‌های اضافی برای کمک به ایجاد یک خروج امن، منظم و آگاهانه از افغانستان فراهم شود.

کربی ادامه داد: وزارت دفاع ممکن است به طور موقت به توانایی‌های تدارکاتی، مهندسی و برخی از توانایی‌های محافظت از نیرو نیاز داشته باشد.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ماموریت «حمایت قاطع» برای آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان نیز پایان خواهد یافت اما کمک‌های مالی به افغانستان ادامه می‌یابد.

وی همچنین تصریح کرد که آمریکا توانایی‌های ضدتروریسم خود را در منطقه حفظ خواهد کرد تا از تبدیل شدن افغانستان به سکویی برای حملات علیه آمریکا جلوگیری کند.

انتهای پیام/.