شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار#پشت مرز
نبض بازار ارز در 28 فروردین

غیبت خریداران بزرگ در بازار دلار؟/ قیمت دلار پشت مرز مهم

کدخبر: 406118
اقتصاد نیوز: قیمت دلار در لبه مرز روانی ایستاده است مرزی که اگر عقب نشیند فاز بازار را نزولی خواهد کرد. قیمت دلار در پشت خط زیر 25 هزار تومان بسته شد.

به گزارش اقتصادنیوز، در بازار ارز خبری از خریداران بزرگ نیست. این جمله ای است که در روزهای اخیر از سوی بازیگران باتجربه بازار به تکرار شنیده می شود. در واقع در حالی که اسکناس آمریکایی سیر صعودی به خود گرفته است، گروهی از بازیگران ارزی باور دارند که سرمایه گذاری کوتاه مدت در بازار دلار سود خوبی به همراه نخواهد داشت. این عده باور دارند که بازارساز تا زمان انتخابات مانع از نوسان معنادار و سنگین در بازار ارز خواهد شد. بازارساز در هفته گذشته نیز عرضه قابل توجهی داشت و با تکیه بر همین میزان عرضه بود که قیمت دلار در بازار آزاد نتوانست از سد مرز ۲۵ هزار تومانی عبور کند و به رشد محدود حدودا ۷ دهم درصدی در هفته گذشته قناعت کرد

قیمت دلار

دلار پشت مرز ۲۵ هزار تومانی در معاملات پشت خطی

با وجود تمام تلاش معامله گران، دیشب در معاملات پشت خطی، اسکناس آمریکایی از مرز ۲۵ هزار تومانی عبور نکرد و در همان محدوده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی باقی ماند. در صورتی که دلار در روز جاری نیز نتواند از مرز یاد شده عبور کند، به احتمال زیاد بر میزان فروش ها افزوده خواهد شد و بازیگران دلار سعی خواهند کرد که از قیمت های پایین تر خریدهای خود را کلید بزنند. در روز جاری حرکت درهم امارات نیز برای بازار اهمیت زیادی دارد. رفتن درهم به بالای محدوده ۶ هزار و ۹۰۰ تومانی می تواند موجب شود که اسکناس آمریکایی نیز از مرز ۲۵ هزار تومانی عبور کند. برخی فعالان نیز باور دارند،‌ بازار هم چنان در انتظار آشکار شدن نتیجه مذاکرات است و به همین دلیل،‌ معامله گران ارزی خرید و فروش های خود را متوقف کرده اند و تنها اقدام به نوسان گیری های کوچک می کنند.