شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#روحانی

اخبار ویژه روزنامه‌ها

دولت روحانی دولت نجات ملی بود؟!/ غبطه امارات به صنعت غنی‌سازی اورانیوم ایران/ کارنامه مشعشع دولت چالش اول اصلاح‌طلبان در انتخابات

اخبار ویژه روزنامه ها

اظهارات اخیر رئیس‌جمهور که دوران دولت‌ خود را، دهه پیروزی و نجات ملی خوانده بود با تعجب در میان عوام و خواص مواجه شد.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

دولت روحانی دولت نجات ملی بود؟!/ غبطه امارات به صنعت غنی‌سازی اورانیوم ایران/ کارنامه مشعشع دولت چالش اول اصلاح‌طلبان در انتخابات

کیهان

تحلیلگر صهیونیست: خرابکاری در نطنز با همکاری آمریکا انجام شد

یک فعال رسانه‌ای صهیونیستی تصریح کرد: خرابکاری تروریستی نطنز با همکاری کامل آمریکا انجام شده است.

ادی کوهن، پژوهشگر بنیاد مطالعات بگین - سادات در برنامه شبکه آی‌۲۴ که به حادثه نطنز و حمله به یک کشتی رژیم صهیونیستی در سواحل امارات اختصاص داشت، گفت: هیچ تردیدی ندارم که هدف قرار دادن کشتی ایرانی و حادثه در تاسیسات نطنز، با هماهنگی کامل آمریکا صورت گرفته است. وی افزود: من این حرف را بر اساس اطلاعات بیان می‌کنم، در آینده شما خواهید گفت که ادی کوهن درست می‌گفت. این اطلاعات اختصاصی و جدید است که آمریکا از حادثه نطنز اطلاع داشت و این اقدام با هماهنگی آن صورت گرفت.

کوهن همچنین گفت: امضای توافق‌نامه چین با ایران، سیلی بزرگی به آمریکا بود، دولت بایدن به شدت از دست ایران ناراحت و حتی خشمگین است و به همین علت، این اقدام صورت گرفت.

آدرس غلط ندهید آمریکا شریک جرم اسرائیل است

چرا دولت و وزارت خارجه درباره ماهیت اقدام تروریستی نطنز آدرس اشتباه می‌دهند؟

روزنامه وطن امروز ضمن طرح این پرسش نوشت: ظریف، صالحی و اطرافیان روحانی می‌گویند حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به تأسیسات نطنز، برای تضعیف مذاکرات هسته‌ای بین ایران و طرفین خارجی بوده است و بعد تصریح می‌کنند برای تلافی این اقدام صهیونیست‌ها، باید مذاکرات دنبال شود.

آقایان محترم! کدام عقل سلیمی این را می‌پذیرد؟ انتقام ما از صهیونیست‌ها، مذاکره با آمریکاست؟! حتی اگر اینگونه باشد که شما می‌گویید، باز هم راهکار این وضعیت، بی‌تفاوتی و تداوم مذاکرات بی‌فایده نیست. چه اینکه اگر اینگونه باشد، نتانیاهو با علم به انفعال شما، حد و مرزی در آسیب رساندن به برنامه هسته‌ای ایران نمی‌شناسد و برای تخریب‌های بیشتر، ترغیب هم خواهد شد.

مشخص است هدف از حمله تروریستی به نطنز، تأثیرگذاری بر مذاکرات هسته‌ای است اما نه آن‌چیزی که شما می‌گویید. نتانیاهو قطعاً مخالف مذاکرات نیست، نتانیاهو مخالف «لغو تحریم‌ها» است. به همین خاطر با تداوم حملات تروریستی به تأسیسات هسته‌ای ایران و ترور دانشمندان ایرانی، به دنبال گرفتن اهرم‌های فشار ایران است. اتفاقاً طی یک سال اخیر، برای تداوم این حملات و ترورها ترغیب هم شده است، چرا که هم در واشنگتن و هم در تل‌آویو، فرض را بر این گرفته‌اند که دولت روحانی- ظریف حاضر به توافق به هر قیمتی است، اظهارات اخیر ظریف خطاب به آمریکایی‌ها که دائماً موعد انتخابات ایران را یادآوری کرده، می‌تواند این فرضیه را کاملاً تثبیت کرده باشد.

از سوی دیگر آنها با این فرضیه که دولت روحانی و ظریف حاضر به تن دادن به هر توافقی است، دنبال این هستند از این اضطرار دولت روحانی استفاده کرده و اکنون به بهانه بازگشت به برجام و با دادن امتیازهای بی‌اثر و نمایشی، ضمن حفظ تحریم‌ها، زیرساخت فشارهای آینده درباره توان دفاعی کشور را فراهم کنند.

با در نظر گرفتن این شرایط، کدام عقل سلیمی باور می‌کند دولت بایدن از تخریب تأسیساتی که پشت میز مذاکره دنبال تعطیل کردن آنهاست و باید بابت آن امتیاز بدهد، ناراحت است؟

از سوی دیگر، منابع خبری در تل‌آویو اقرار کرده‌اند آمریکا و کاخ سفید از موضوع حمله به تأسیسات هسته‌ای نطنز با خبر بوده‌اند.

هفته گذشته نیز صهیونیست‌ها اعلام کرده بودند آمریکا را در جریان حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ قرار داده بودند. این هماهنگی البته موضوع عجیبی هم نیست. در جریان حمله سایبری سال ۸۹ به تأسیسات نطنز از طریق ویروس استاکس‌نت، اوباما و نتانیاهو اتاق عملیات مشترک تشکیل داده بودند و حتی درباره ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان در آن سال‌ها نیز منابع آمریکایی فاش کردند این ترورها با مدیریت مستقیم اوباما انجام شده است.

اگر قرار باشد اقدامی ملی و وطن‌پرستانه در قبال این حمله تروریستی و در حوزه هسته‌ای انجام شود، قطعاً باید یک اقدام انقلابی در بالابردن سطح برنامه هسته‌ای ایران باشد. یک اقدام مبتکرانه، می‌تواند ضمن بالا بردن موقعیت ایران در معادله هسته‌ای، هزینه‌های هر نوع حمله و سوء قصد به برنامه هسته‌ای و دانشمندان ایران را بشدت افزایش دهد. آیا امثال روحانی، صالحی یا ظریف که دغدغه‌های انتخاباتی خود را در میانه مسائل هسته‌ای مطرح کرده و می‌کنند، برای ایجاد این توازن تمایل نشان می‌دهند یا اینکه براساس فرض واشنگتن و تل‌آویو، حاضر به انجام توافقات نمایشی و با امتیازات بسیار کم در آستانه انتخابات می‌شوند؟

واکنش مردم به یک ادعا /دولت روحانی دولت نجات ملی بود؟!

اظهارات اخیر رئیس‌جمهور که دوران دولت‌ خود را، دهه پیروزی و نجات ملی خوانده بود با تعجب در میان عوام و خواص مواجه شد.

آقای روحانی روز پنج‌شنبه گفت: « در سال‌های اخیر و دهه ۹۰ جز دو سال نخست مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم است، اگر دهه شصت را دهه جنگ، دهه هفتاد را دهه سازندگی، دهه هشتاد را دهه تحولات بنامیم، در دهه ۹۰ دو بار در دنیای سیاست و دیپلماسی به میدان آمدیم و هر دو بار دشمنانمان را شکست داده‌ایم. پس اگر بگوییم این دهه، دهه نجات ملی است، ‌اشتباه نگفته‌ایم.

سایت جهان ‌نیوز این سخنان عجیب روحانی را به اقتراح گذاشته که نظر مردم و مخاطبان را در ادامه می‌خوانید:

- بی‌شک دولت ۱۱ و ۱۲ از ضعیف‌ترین و ناتوان‌ترین دولت‌های پس از انقلاب است.

- کاش حداقل عذرخواهی کردن را از غربی‌ها یاد می‌گرفتید.

- بله تعداد روزافزون بیکار، گرانی شدید تورم کمرشکن و.....

- دوران دولت روحانی دوران خوبی نبود.

- دوران روحانی رو هیچ‌وقت یادمون نمی‌ره.

- تا آخر عمر هر وقت یاد دوره شما بیفتیم فقط خواهم لرزید!!

- دوران تورم چندصد درصدی و نابودی صنعت هسته‌ای بود.

- آقای روحانی فکر می‌کنه هرچی می‌گه درسته و مردم هم قبول دارند لطفا دو ماه و دو روز دیگه را ملت تحمل کنند سحر نزدیک است.

- دوران شما یک فاجعه بزرگی بود.

- از ارسال ماهواره به صف مرغ رسیدیم.از ساخت مسکن به گرفتاری مسکن رسیدیم.آقای روحانی. اول کشور را به قعر فرستادید، بعد نجاتش دادید؟

- این جور نفرمایید. بلکه دوره نجابت ملی بود در قبال ‌اشتباهات شما.

- جناب روحانی! مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید.

- جناب روحانی دولت از خود مچکرها را پدید آورد.

- منفعل‌ترین دولتی که به یاد داریم.

- ممنونیم که از خریدن طلا برای هدیه روز زن ما را نجات دادی(!)

- لطفا یک راهی پیدا کنید که آقای رئیس‌جمهور از نظر اکثریت مردم راجع به خودش و دولتش اطلاع پیدا کنه.

- چه دستاوردی؟ هسته‌ای؟ یا سرمایه‌های مردم در بورس و حراج کارخانه‌های تولیدی و تعطیلی آنها و تورم افسارگسیخته؟!

- عجببببب!

- ما هم به دنبال نجات از دولت شما با انتخابات خرداد امسال هستیم. انشاءالله که این روز هر چه زودتر فرا رسد.

- سؤال امتحان نهایی دانش‌آموزان: دوران نجات ملی را تعریف کنید. سال‌هایی که قراردادی بسته می‌شود (ضعیف و مشکل‌دار)؛ و طرف مقابل به تعهدات خود عمل نمی‌کند، بلکه سنگ اندازی بیشتری انجام می‌دهد. سال‌هایی که گرانی و تورم افسارگسیخته برای ارزاق عمومی رخ داد، افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن صورت گرفت، سرمایه‌های بسیاری در بورس تلف شد، قیمت انواع ماشین سر به فلک کشید.

- خدایا چرا این دولت تموم نمی‌شه؟!

- دوران شما دوران نجات ملی از چه چیزی بود؟

مخالفت نامزد اعتماد ملی با شرط‌گذاری «ناسا» برای ثبت‌نام

نامزد حزب اعتماد ملی با شرط واگذاری «ناسا» (نهاد اجماع‌ساز) اصلاح‌طلبان مخالفت کرد.

محمدعلی افشانی شهردار سابق تهران که در اثر قانون منع به کارگیری بازنشستگان، از این سمت کناره‌ گرفت، به روزنامه آرمان گفته است:

نهاد اجماع‌ساز یک مصوبه تصویب کرده که از نظر بنده دارای اشکال اساسی است و معتقدم نیاز به بازنگری دارد. نهاد اجماع‌ساز تصویب کرده در ابتدا باید ۱۵ عضو این شورا، یک نفر را به عنوان کاندیدا معرفی کنند. پس از آن باید حداقل ۵۰ درصد اعضای نهاد به کاندیداتوری وی رای مثبت بدهند و در نهایت این فرد برنامه خود را در نهاد ارائه کند تا دو سوم اعضای نهاد به وی رای مثبت بدهند تا بتواند در انتخابات ثبت‌نام کند. سوال اینجاست که در شرایط کنونی که مشخص نیست رویکرد شورای نگهبان به چه صورت خواهد بود و چه کسانی را تایید خواهد کرد؛ چرا چنین فرآیند دشواری برای انتخاب کاندیداها در نظر گرفته شده است؟ این در حالی است که شاخص‌ها برای رای‌گیری در نهاد اجماع‌ساز نیز مشخص نیست. بنده معتقدم اگر این رویکرد اصلاح نشود در نهایت صدمه جدی به نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده وارد می‌شود، بهتر است ابتدا افراد در انتخابات ثبت‌نام کنند و اگر تایید صلاحیت شدند از آنها برنامه بخواهند و برای آنها سیستم سختی در نظر بگیرند؛ نه قبل از مشخص شدن وضعیت تایید صلاحیت‌ها.

وی همچنین گفت: اصلاح‌طلبان چاره‌ای جز تشکیل نهاد اجماع‌ساز ندارند. در شرایط کنونی تشکیل چنین نهادی عقلایی به نظر می‌رسد. اما نباید از چنین نهادی انتظار دموکراسی و بهبود اوضاع اجتماعی را داشته باشیم. اگر این نهاد مسئله اصلی خود را مردم و حل مشکلات آنها قرار بدهد می‌توان به تاثیرگذاری آن امیدوار بود.

افشانی درباره رسانه‌ای خود گفت: تا این لحظه تصمیم نگرفتم. اعضای حزب اعتماد ملی و دوستان و بزرگان روی این موضوع اصرار و پافشاری دارند که بنده در انتخابات ثبت‌نام کنم، در حال بررسی هستم. او خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان در مرحله نخست باید استراتژی خود را در انتخابات روشن کنند.

بدون تردید نداشتن استراتژی و خود را در اختیار حوادث قرار دادن نه نتیجه‌ای برای کشور خواهد داشت و نه برای اصلاح‌طلبان. اصلاح‌طلبان در شرایطی قرار گرفته‌اند که نوعی یأس و ناامیدی بین آنها مستولی شده است. این یأس و ناامیدی باید کنار گذاشته شود و جریان اصلاحات با امید به آینده نگاه کند.

شهردار سابق تهران این را هم گفته که امروز فقر، بیکاری، مشکلات معیشتی، فساد و بی‌اعتمادی و از همه مهمتر فرار سرمایه‌های انسانی و مالی از کشور مشهود است. یکی از راه حل‌ها تغییر مدیریت‌ها و نگرش‌هاست. آلبرت انیشتین معتقد است: «تفکری که مشکلی را ایجاد کرد، خودش قادر به حل آن نیست. باید تفکر تغییر کند تا مشکل حل شود.» وی همچنین تاکید کرده که درست است دولت مسئول اصلی است اما نباید همه مشکلات را متوجه دولت کرد.

کارنامه مشعشع دولت چالش اول اصلاح‌طلبان در انتخابات

محافل اصلاح‌طلب با وجود تلاش برای مظلوم‌نمایی درباره منتفی شدن نامزدی سیدحسن خمینی، اعتراف دارند که مشکل این طیف رویگردانی مردم، حاصل از بی‌کفایتی دولت است.

برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب این‌گونه وانمود کرده‌اند که نامزد نهایی آنها سیدحسن خمینی بود و اکنون این طیف با منتفی شدن نامزدی وی (در اثر مشورت با رهبر انقلاب)، دچار تنگنا شده است. این در حالی است که صرف‌نظر از مشورت پدرانه رهبر انقلاب و تمکین سیدحسن، وی واجد شرایط نامزدی(از جمله سابقه مدیریتی) نبوده و در مقابل اصلاح‌طلبان بسیاری شبکه‌ها در این ۸ سال بارها تصریح کرده‌اند یکی از علت اصلی ناکارآمدی دولت، فقدان سابقه اجرایی قوی در حسن روحانی است. به بیان دیگر، آنها در این نگاه دوگانه به آقای روحانی و سیدحسن صداقت به خرج نمی‌دادند و بیش از آنکه خواستار نامزدی نهایی سید حسن باشند، به‌دنبال ردصلاحیت (طبیعی) وی و مظلوم‌نمایی از آن بودند.

در همین فضای مظلوم‌نمایی، همشهری نوشت: با اعلام تصمیم قطعی حسن خمینی مبنی بر عدم حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری به‌دنبال نظر مقام معظم رهبری، به نظر می‌رسد صحنه رقابت‌های انتخاباتی دچار تحول اساسی شده است. آن‌گونه که از تحولات سیاسی برمی‌آید، جبهه اصلاحات باید به دنبال سرمایه‌گذاری روی چهره‌های دیگری باشد؛ موضوعی که دستیابی به آن چندان هم آسان نیست. در شرایطی که اصلاح‌طلبان حساب ویژه‌ای روی کاندیداتوری سیدحسن خمینی باز کرده بودند و حتی گفته می‌شد برخی تدارکات برای فعالیت‌های انتخاباتی وی در حال انجام و شعار «همه با هم» نیز برای کمپین انتخاباتی وی انتخاب شده بود، به نظر می‌رسد اجماع انتخاباتی جبهه اصلاحات باز هم در خطر قرار گرفته است.

روزنامه آفتاب یزد نیز در تیتر یک خود با عنوان «روزهای سخت بهزاد نبوی؛ با انصراف سیدحسن خمینی، شرایط برای اصلاح‌طلبان دشوار شده، نوشت: اصلاح‌طلبان مدعی هستند که دست‌شان خالی نیست ولی باید اذعان کرد که «حالا» خالی است. با توجه به آنکه کاندیداتوری سیدحسن خمینی منتفی شده و محمدجواد ظریف نیز بر «نه» خود استوار است آنان یا ناچارند به ردیف دوم کاندیداهای اصلاح‌طلب رجوع کنند و یا باز هم بروند سراغ کاندیدای اجاره‌ای و فرضی.

اما چرا بازی اصلاح‌طلبان بر هم خورد؟ بازی آنجا برهم خورد که سایت خبری جماران منتسب به سیدحسن خمینی دوشنبه شب از منتفی شدن نامزدی سیدحسن خمینی خبر داد. این روزنامه می‌افزاید: اما در ردیف دوم کاندیداهای اصلاح‌طلب شاهد ترافیک هستیم ولی نکته اینجاست که هیچ‌کدام قابلیت جریان‌سازی ندارند. تمام افرادی که پیشینه اصلاح‌طلبی داشتند و در انتخابات موفق بودند از کاریزمای لازم برخوردار بوده و توانستند طبقه متوسط و یا بخش خاکستری جامعه را به سمت صندوق هل بدهند. ضمن آنکه باید اشاره کرد اگر ۸ سال قبل یک کاندیدای اصلاح‌طلب با ۵۰ درصد کاریزمای لازم می‌توانست مردم را راضی به مشارکت کند اکنون با توجه به کارنامه مشعشع دولت فعلی به ۱۵۰ درصد کاریزما نیاز است! آری؛ کار هم سخت است و هم پیچیده. اما در مورد کاندیدای اجاره‌ای هم شرایط خوب نیست. حسن روحانی سال ۱۳۹۲ شخصیتی سفید بود که امکان سرمایه‌گذاری داشت ولی در میان کاندیداهایی که امکان ائتلاف دارند هیچ‌کدام مانند رئیس‌جمهور فعلی نیستند. فی‌المثل مهم‌ترین چهره در این باب علی لاریجانی است که چهره‌ای به شدت خاکستری است که نه در میان اصلاح‌طلبان محبوبیت دارد و نه میان اصولگرایان. در واقع در بدنه‌های اجتماعی دو جناح بر سر نخواستن وی دعواست!

البته حتما از منظر فنی علی لاریجانی از بسیاری از کاندیداهای مطرح فعلی قابل قبول‌تر است. به هر حال اگر سابقه او در صداوسیما را منها کنیم وی چه در زمانی که مذاکره‌کنند ایران در مذاکرات هسته‌ای بود (دبیر شورای عالی امنیت ملی) و چه هنگامی که نفر اول مجلس بود کارنامه نسبتا قابل دفاعی دارد. وی حتی از برخی مباحث از حسن روحانی پیش‌تر است و می‌توان حدس زد اگر او دولت را در اختیار داشت چه‌بسا شرایط فعلی بهتر بود.

دولت روحانی دولت نجات ملی بود؟!/ غبطه امارات به صنعت غنی‌سازی اورانیوم ایران/ کارنامه مشعشع دولت چالش اول اصلاح‌طلبان در انتخابات

ایران

توضیح ظریف درباره چرایی گفت‌وگوی ایران با طالبان

 خبر اول اینکه، وزیر امور خارجه کشورمان درباره چرایی گفت‌وگوی ایران با طالبان و سفر آنان به تهران که در ماه‌های گذشته به یکی از موضوعات بحث برانگیز شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده بود، توضیحاتی ارائه کرد. به‌گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در نشست «رایسینیا ۲۰۲۱» در پاسخ به سؤالی پیرامون بازدید طالبان از ایران گفت: ما گفت‌وگوهایی با طالبان داشته‌ایم. این گفت‌وگو اولاً به‌خاطر منافع ملی خودمان بوده و دوماً برای این بوده که آنان را متقاعد کنیم به صلح فراگیر در افغانستان نیاز است. طالبان باید بخشی از این صلح باشند و نباید این صلح را کنترل کنند. او افزود: ایران به طالبان القا کرد آماده است هرگونه نشستی برای طالبان و دیگر گروه‌ها در افغانستان بویژه دولت افغانستان مهیا کند تا برای پیشروی جهت رسیدن به صلح در چارچوب قانون اساسی افعانستان وارد مذاکرات جدی شوند.

غبطه امارات به صنعت غنی‌سازی اورانیوم ایران

 خبر دیگر اینکه، سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن از ناتوانی کشورش در غنی‌سازی اورانیوم ابراز نارضایتی کرد. به گزارش فارس، «یوسف العطیبه» در کنفرانسی ویدیویی با این ادعا که محدودیت زمان، در بر نگرفتن مسائل موشکی و منطقه‌ای و امکان تداوم غنی‌سازی محدود اورانیوم از سوی ایران، از کاستی‌های برجام است، گفت: «چرا آنان باید بتوانند غنی‌سازی داشته باشند که نهایتاً می‌تواند آنان را به برنامه نظامی برساند، در حالی که شرکا و متحدان شما برنامه هسته‌ای بدون غنی‌سازی و بدون فرآوری مجدد را دارند؟» این مقام اماراتی افزود: «فرض کنیم که به برجام بازگشتید، چه چیزی کشورهای منطقه را از این کار منع می‌کند که به سراغ امریکا بیایند و بگویند ما هم توافقی مانند آنچه ایرانی‌ها به دست آوردند می‌خواهیم؟»

ادعای عجیب یک اصولگرا: عمداً کل کشور را قرمز کردند

 شنیدیم که، نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در اظهاراتی عجیب مدعی شد قرمز شدن شرایط کرونایی در بیشتر شهرها با هدف کاستن از میزان مشارکت در انتخابات انجام شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، حمید رضا ترقی در اظهارات خود مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را با دو مانع نارضایتی مردم از وضعیت معیشتی و ادامه یافتن همه‌گیری کرونا مواجه دانست و مدعی شد: سیاست دولت در ایام نوروز به گونه‌ای بود که توجهی به نظر کارشناسان بهداشت و درمان نکرد و دستور آزادی رفت و آمد و سفر را صادر کرد که به نظر یک عمدی در آن بود که کل کشور را قرمز بکنند و این قرمز بودن شهرها را تا انتخابات پیش ببرند.

تأکید یک اصولگرای دیگر بر رد صلاحیت احمدی‌نژاد

 دست آخر اینکه، پس‌ از غلامعلی حداد عادل، این بار محمد حسن قدیری ابیانه رد صلاحیت محمود احمدی‌نژاد را قطعی دانست. به گزارش تابناک، قدیری ابیانه با بیان اینکه احمدی‌نژاد قطعاً تأیید صلاحیت نخواهد شد و هیچ‌چیز پشت پرده‌ای در این‌ میان وجود ندارد، درباره فعالیت‌های انتخاباتی اخیر احمدی‌نژاد گفت: او تنها می‌خواهد به طرفداران خود امید دهد که من تأیید صلاحیت و بعد رئیس‌جمهوری می‌شوم و امکانات کشور را در اختیار شما قرار می‌دهم تا به این وسیله بتواند عده‌ای را اطراف خود نگه دارد. قدیری ابیانه افزود: یکی از دلایلی که احمدی‌نژاد با اینکه سمتی ندارد، اما افراد به او مراجعه می‌کنند و او نامه به دست‌شان می‌دهد، این است که این افراد امیدوار شوند که اگر رئیس‌جمهوری شود، این نامه یا دستور عملی خواهد شد و این‌طور با فریب مردم می‌خواهد یار تعیین کند، لذا این موارد بیش از گذشته ماهیت اینها را نشان می‌دهد.

دولت روحانی دولت نجات ملی بود؟!/ غبطه امارات به صنعت غنی‌سازی اورانیوم ایران/ کارنامه مشعشع دولت چالش اول اصلاح‌طلبان در انتخابات

خراسان

ابلاغیه روحانی برای استفاده بهتر از ظرفیت سربازان 
بر اساس ابلاغیه جدید رئیس جمهور به تعدادی از نهادهای مسئول در کشورمان، مقرر شده به پیشنهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به موضوع سربازان نخبه در کشور توجه بیشتری شود و با طراحی و پیاده سازی ساز و کار بهره گیری از ظرفیت سربازان محقق واز آن ها در تحقیقات و توسعه علوم و فناوری های دفاعی و امنیتی کشور با رویکرد آینده سازی نیروهای جوان و نخبه استفاده شود.
خبر خوش درباره حقوق و مزایای کارمندان قراردادی
طبق نامه دو مقام مهم اجرایی به تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی، به آن ها اعلام شده حسب تصمیمات جدید اتخاذ شده، از ابتدای امسال حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین دستگاه های اجرایی، معادل ۱۰۰ درصد حقوق و مزایای کارمندان پیمانی همتراز تعیین می شود و مصوبه قبلی مورخ بهمن سال ۹۸ که این محاسبه را ۸۰ درصد در نظر گرفته بود، دیگر مبنای محاسبات حقوق و مزایای این کارمندان نخواهد بود.

دولت روحانی دولت نجات ملی بود؟!/ غبطه امارات به صنعت غنی‌سازی اورانیوم ایران/ کارنامه مشعشع دولت چالش اول اصلاح‌طلبان در انتخابات

آرمان ملی

تشکر معاون ترامپ از جراح ایرانی
مایک پنس معاون اول دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بعد از ترخیص از بیمارستان از دکتر بهنام تهرانی جراح ایرانی‌الاصل تشکر کرد. دفتر پنس روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که معاون رئیس‌جمهور سابق پس از مشاهده علائم مربوط به کاهش ضربان قلب، یک ضربان ساز (دستگاه تنظیم کننده ضربان) پیوند زد. پنس ۶۱ ساله روز پنجشنبه در هنگام ترخیص از بیمارستان در بیانیه ای از کادر پزشکی که او را معالجه کردند، تشکر کرد.

ابتلای ارشا اقدسی به کرونا
ارشا اقدسی که از سال ۱۳۸۵ با ایجاد گروه «بدلکاران ۱۳» فعالیت‌ حرفه‌ای خود را با گروهش در ایران و عرصه بین‌المللی آغاز کرد، در صفحه اینستاگرامش از ابتلای خود به کرونا خبر داد. او با انتشار عکسی از خود با هشتگ «کرونا را شکست می‌دهیم» در صفحه اینستاگرامش نوشت: «من یک سرباز جنگجو هستم، هیچ وقت تسلیم نمی‌شم و هنوز خیلی چیزها برای کشف‌کردن و ترکوندن هست».

کشف ۲۰ دستگاه ارمرز ارز
بخشعلی بیاتی، کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: در گشت مشترک معاونت بازرسی و نظارت سازمان ۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز کشف و ضبط شده و به سازمان اموال تملیکی منتقل و پرونده تخلف آن تنظیم و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ارسال شده است.

بازهم جنجال در استودیوی شماره ۱۱
استودیوی شماره ۱۱ ساختمان تولید، به عنوان «قوی‌ترین استودیوی ساختمان جام جم» زمانی میزبان برنامه‌های ماندگاری چون «۹۰»، ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۸، «زیر گنبد کبود» (آقای حکایتی) و بسیاری از تله‌تئاترهای ماندگار تلویزیون بوده است. با این همه، این لوکیشن، هر چهار سال یک بار، با خانه‌تکانی و تغییر فضا، برای برگزاری مناظره های انتخاباتی ریاست‌جمهوری آماده می‌شود. امسال هم با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، این استودیو بار دیگر تجهیز می‌شود تا دکور مناظره‌های انتخاباتی در آن نصب و تعبیه شود.

شهادت ۲ مرزدار در سیستان و بلوچستان
مرزداران غیور هنگ مرزی سراوان در راه پاسداری و حراست از مرزهای عزت و شرف ایران اسلامی به فیض عظمای شهادت نائل آمدند. تابناک نوشت؛ مرزداران غیور هنگ مرزی سراوان، به نام‌های استواریکم سیدابوالفضل هاشمی و استواریکم محمد نصیری در راه پاسداری و حراست از مرزهای عزت و شرف ایران اسلامی به فیض عظمای شهادت نائل آمده‌اند.


ستایش عادل از مهدی طارمی
عادل فردوسی‌پور درباره گل مهدی طارمی گفت: یکی از بهترین کامنت‌هایی که درباره مهدی طارمی استفاده کرده‌ام، تشبیهش به دکتر جکیل و مستر هاید (فیلمی در ژانر ترسناک و علمی- تخیلی به کارگردانی ویکتور فلمینگ) است. واقعا مهدی برای من دکتر جکیل و مستر هاید است. در یک بازی، موقعیتی را که هر بازیکن معمولی ممکن است گلش کند، خراب می‌کند ولی در یک بازی هم توپ‌هایی را گل می‌کند که بازیکن‌های بزرگ هم ممکن است گلش نکنند.

ترس موج چهارم کرونا
رئیس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم گفت: مصرف خوراکی الکل هیچ تاثیری در بهبود و پیشگیری از کرونا ندارد، مصرف خوراکی الکل صنعتی، عوارض خطرناکی به دنبال دارد. با شروع پیک چهارم کرونا در هفته‌های اخیر شاهد افزایش موارد مسمومیت با الکل متانول یا سمی بوده‌ایم. این فرض اشتباهی است که با مصرف الکل یا مشروبات الکلی می‌توان کرونا را پیشگیری یا درمان کنیم.

تشبیه احمدی‌نژاد با ابوبکر البغدادی !
قدیری ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا گفت: بین احمدی‌نژاد و البغدادی مشابهت می‌بینم لذا آقای احمدی‌نژاد قطعاً تأیید صلاحیت نخواهد شد و هیچ‌چیز پشت‌پرده‌ای در این‌ بین وجود ندارد. او تنها می‌خواهد به طرفداران خود امید دهد که من تأییدصلاحیت و بعد رئیس‌جمهور می‌شوم و امکانات کشور را در اختیار شما قرار می‌دهم تا به این وسیله بتواند عده‌ای را اطراف خود نگه دارد.

هاشمی انتخابات را تحریم نکرد
محسن هاشمی گفت: مشارکت کمتر از ۳۵ میلیون به مصلحت انقلاب نیست. اصلاح‌طلبان نسبت به تایید صلاحیت نامزد خود شک دارند. اگر با رد صلاحیت آیت‌ا... هاشمی انتخابات تحریم می‌شد برای کشور بدتر بود. در حال حاضر انتقاد از دولت و شخص آقای روحانی به وفور دیده می‌شود. انتقاد طبیعی است اما به معنی پشیمانی نیست. اصلاح‌طلبان سال ۹۲ گزینه‌ای جز حمایت از روحانی نداشتند.

ظریف مجبور شود می‌آید
محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران که معتقد است اصولگرایی و اصلاح‌طلبی هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد، نگرانی‌ها درباره کاهش مشارکت در انتخابات را بی‌مورد می‌خواند و معتقد است نهایتا مشارکتی بالا ۵۰ و حتی ۶۰ درصد رقم خواهد خورد. او معتقد است ظریف به عنوان گزینه مطرح برای ریاست‌جمهوری می‌تواند مورد وفاق دو جریان قرار بگیرد و اتفاق سال ۶۸ و اجماع درمورد کاندیداتوری و ریاست‌جمهوری آیت‌ا...هاشمی این‌ بار درباره ظریف بیفتد.

خرابکاری نطنز اعتراض به مذاکرات
نماینده ادوار مجلس اقدام خرابکارانه در سایت هسته‌ای نطنز را اعتراض به مذاکرات وین عنوان کرد و گفت: مذاکرات باید با قدرت ادامه یابد و هیچ خللی هم در آن وارد نشود. غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی درباره برخی تحلیل‌ها برای توقف مذاکرات در واکنش به اقدام خراکارانه صهیونیست‌ها در نطنز گفت: ما بالاخره متوجه این بیان امام راحل که فرموده بودند، «شما رفتار دشمن را نگاه کنید و تدبیر خودتان را بر آن اساس انجام دهید»، نشدیم. اکنون که صهیونیست‌ها از انجام مذاکرات ما ناراحت هستند، باید مذاکرات را استمرار بخشیم.

چرا ایران غنی‌سازی دارد و ما نداریم!
یوسف العطیبه، سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن گفت: «چرا ایران باید بتوانند غنی‌سازی داشته باشند که نهایتاً می‌تواند آن‌ها را به برنامه نظامی برساند، در حالی که شرکا و متحدان آمریکا برنامه هسته‌ای بدون غنی‌سازی و بدون فرآوری مجدد را دارند؟» این مقام اماراتی افزود: «فرض کنیم که به برجام بازگشتید، چه چیزی کشورهای منطقه را از این کار منع می‌کند که به سراغ آمریکا بیایند و بگویند ما هم توافقی مانند آنچه ایرانی‌ها به دست آوردند می‌خواهیم؟»


چرایی اتفاقات آبان ۹۸
مسعود پزشکیان گفت: راه کمک به تولید داخلی ساختن fatf داخلی و آزادسازی قیمت‌ها با دادن یارانه‌ها به اشخاص یا خانواده‌هاست. وی افزود: وقتی بنزین را گران می‌کردیم، همان موقع قیمت را آزاد می‌کردیم و پولش را به مردم می‌دادیم، اصلا حوادث آبان اتفاق نمی‌افتاد.