شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#همزمان#کتاب#ماه مبارک رمضان

حذف قرآن از زندگی چه تبعاتی دارد؟


حذف قرآن از زندگی چه تبعاتی دارد؟

چاپ دوم کتاب "انس با قرآن" همزمان با ماه مبارک رمضان توسط موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چاپ دوم کتاب «انس با قرآن» همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان روانه کتابفروشی‌ها شد. این اثر که به کوشش انتشارات قدر ولایت تدوین شده است، تلاش دارد با توجه به بیانان مقام معظم رهبری، به تأثیر قرآن بر زندگی انسان‌ها بپردازد.

نویسندگان برای تدوین این کتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جامعه قرآنی با ایشان را که هر ساله همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار داده‌اند.

 

کتاب با طرح این مسئله آغاز می‌شود که حذف قرآن از زندگی یعنی چه؟. در ادامه نکات جالبی درباره تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن نقش قرآن در زندگی مسلمانان ارائه شده است. تلاش استعمار و رژیم پهلوی در همین راستا از جمله نکاتی است که ارائه شده است. 

بخش دیگر کتاب به آثار قرآن بر جامعه انسانی اختصاص دارد. در این بخش قرآن یگانه ملجأ و پناه انسان‌ها از دست استکبار معرفی می‌شود و در ادامه، تأثیر قرآن بر زندگی از جمله عزت، علم و حل مشکلات مورد بررسی قرار گرفته است.

بخش سوم کتاب نیز بر ضرورت همگانی شدن انس با قرآن تأکید شده است. در این بخش مباحثی مانند انس، تلاوت و تدبر در قرآن طرح شده است. در این بخش قرآن، ذخیره مادام‌العمر معرفی شده و در ادامه از امام خمینی(ره) به عنوان الگویی مناسب برای انس بیشتر با قرآن کریم یاد شده است.

انتشارات قدر ولایت چاپ دوم کتاب حاضر را به تازگی در 78 صفحه و به قیمت 10 هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/