شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت

روزنامه لبنانی بررسی کرد؛

فشار آمریکا به لبنان برای عدم تصویب اصلاحیه نقشه مرزهای دریایی

فشار آمریکا به لبنان برای عدم تصویب اصلاحیه نقشه مرزهای دریایی

روزنامه «البناء» فاش کرد که آمریکایی ها از طریق «دیوید هیل» دولت لبنان را برای عدم امضای دستور اصلاحیه نقشه مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی، تحت فشار قرار داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی «البناء»، با انتشار مطلبی اعلام کرده است: آمریکا از طریق «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه این کشور، دولت لبنان را برای عدم امضای دستور اصلاحیه نقشه مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی، تحت فشار قرار داده است. در جریان سفر اخیر هیل به لبنان، وی فشارهایی را به مقامات بیروت وارد کرده است.

بر اساس این گزارش، البناء در ادامه مطلب خود آورده است: تلاش‌های ایالات متحده آمریکا برای ممانعت از امضای دستور اصلاحیه نقشه مرزهای دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی درحالی است که میشل عون، رئیس جمهور لبنان قصد دارد از اصلاحیه مذکور به عنوان یک برگ برنده در مذاکرات غیرمستقیم با صهیونیست‌ها بهره برداری کند.

این روزنامه همچنین تأکید کرده است: ایالات متحده آمریکا همچنین فشارهایی را در زمینه ازسرگیری مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، بر دولت بیروت اعمال کرده است. دیوید هیل در جریان سفر اخیر خود به لبنان خواستار آغاز مجدد مذاکرات مذکور از نقطه صفر شده است.

این درحالی است که «میشل عون» رئیس جمهور لبنان روز گذشته اظهارات قاطعانه ای را پیرامون ترسیم مرزهای دریایی میان این کشور و رژیم صهیونیستی مطرح کرده بود. عون با اشاره به شرط و شروط رژیم صهیونیستی در زمینه ترسیم مرزهای دریایی با لبنان، گفته بود: در این زمینه هرگز تسلیم باج خواهی‌های اسرائیل نخواهیم شد و شروط آن را نخواهیم پذیرفت.

رئیس جمهور لبنان در ادامه یادآور شد: تأکید ما این است که منافع ملی لبنان باید محقق شود. هرگونه توافق با تل آویو در خصوص ترسیم مرزهای دریایی در چارچوب حاکمیت ملی لبنان صورت خواهد پذیرفت.

میشل عون گفت: این روش اسرائیلی‌ها است که یا با مطرح کردن شرط و شروط مذاکره کنند و یا مذاکره را متوقف سازند. به هر حال، ما اجازه نمی‌دهیم که تل آویو شروط خود را به لبنان تحمیل کند.

گفتنی است، چندی پیش بود که مذاکرات غیرمستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی به منظور ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف آغاز شد اما به دلیل کارشکنی صهیونیست‌ها و طرح شروط عجیب و غریب توسط آنها، مذاکرات به حالت تعلیق درآمد.