محسن وزیری تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: اگر در روزهای پیش از شروع ماه مبارک رمضان نگاهی به کشورهای همسایه داشته باشید متوجه می‌شوید که همه برنامه‌ریزی‌هایی در موارد مختلف دارند که در راستای شادتر شدن فضای جامعه است اما در کشور ما این وضعیت کاملاً متفاوت است و می‌بینید که حتی برای ماه مبارک رمضان فیلم‌ها و سریال‌هایی که انتخاب شده‌اند یا ترسناک هستند یا بسیار غمگین و تلخ.

وزیری تصریح کرد: مردم در وضعیت سخت اقتصادی و در حالی که یک سال کرونا زندگی همه را دچار مشکل کرده است در ماه رمضان که روزه‌دار هستند می‌خواهند هنگامی که افطار می‌کنند و به استراحت مشغول هستند حداثل در تلویزیون برنامه‌های شادی را شاهد باشند و اوقات فراغت خود را با نشاط سپری کنند اما نمی‌دانم چرا هیچ توجهی به این نیاز مهم و اساسی نمی‌شود و در تلویزیون هم با توجه به برنامه‌ها و سریال‌هایی که انتخاب می‌شود اصلاً تزریق شادی به جامعه اهمیتی ندارد.

او خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر فیلم‌های کمدی و سریال‌های طنز متعددی ساخته شده‌اند که شاید کیفیت چندانی هم ندارند اما وقتی مردم از آثار کمدی و طنز استقبال می‌کنند حتی در شرایطی که شاید آثار کیفیت چندان مطلوبی ندارند هم به نظر من لازم است که این آثار ساخته شوند تا در جامعه هم شاهد شادی و نشاط باشیم. نمایش فیلم‌ها و سریال‌های خارجی نمی‌تواند چندان مفید و ارزشمند باشد چرا که با فرهنگ ما سنخیتی ندارند اما فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی علاوه بر اینکه با فرهنگ و سلیقه ما هماهنگ هستند منجر به جلوگیری از بیکاری عوامل سینما و تلویزیون هم بشود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کلاهی برای باران» در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: من به شخصه این روزها برای دیدن یک فیلم قطعاً یک فیلم طنز را حتی با کیفیت پایین بیشتر می‌پسندم و ترجیح می‌دهم در چند ساعتی که قرار است با فیلم سرگرم باشم فضایی مفرح را تجربه کنم. فیلم و سینما قطعاً در روحیه مردم تأثیرگذار است و می‌شود با فیلم‌های کمدی و طنز نشاط را به جامعه تزریق کرد.

او افزود: به یاد دارم وقتی در دوران جوانی به سینما می‌رفتم و فیلمی از بروسلی اکران شده بود وقتی از سالن سینما بیرون آمدم دیدم در نزدیکی سینما ناودان یک خانه شکسته است و بعد متوجه شدم مردمی که به دیدن فیلم بروسلی رفته‌اند وقتی از سینما خارج شده‌اند سعی کرده کار بروسلی را انجام دهند و بعد ضربه‌ای به این ناودان زده‌اند. سینما دقیقاً همینقدر تأثیرگذار است و اگر تعداد فیلم‌های کمدی که در طول سال پخش می‌شوند زیاد شود قطعاً نمی‌توان تأثیر شادی‌بخش بودن آن در جامعه را منکر شد.

وزیری خاطرنشان کرد: خنداندن مردم کار سختی است و به نظر من در این شرایط شاد کردن و امید بخشیدن به مردم کار چندان آسانی نیست. به نظر من اگر سینما چنین کارکردی داشته باشد قطعاً می‌تواند برایش جامعه مفید باشد. زمانی که فیلم «شاخه گلی برای عروس» در سینما اکران شده بود من به سینماها سر می‌زدم و در یکی از سینماها زوجی سالخورده را دیدم. وقتی نزد آن‌ها رفتم خود را معرفی کردم و آن مرد مسن به من گفت که من با دیدن این فیلم بسیار خندیدم و شاد شدم و همانجا من را بسیار دعا کرد. اگر شما فیلم یا سریالی کمدی بسازید که در جامعه شادی را تزریق کند قطعاً دعای مردم را هم پشت سر خود خواهید داشت. به نظر من در ماه رمضان لازم بود که همه سریال‌ها طنز باشند و بهتر بود تلویزیون ما از فضای غمگین و تلخ فاصله می‌گرفت که نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و طولانی مدت داشت.