شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایلام

حق الزحمه دفاتر کاریابی غیردولتی ایلام ابلاغ شد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: حق الزحمه ثبت نام به همراه مشاوره شغلی در دفاتر کاریابی سال جاری بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار، به دفاتر کاریابی استان ابلاغ شد.

حق الزحمه دفاتر کاریابی غیردولتی ایلام ابلاغ شد

 احمد خانمحمدیان روز جمعه اظهار داشت: بر اساس این دستورالعمل، حق الزحمه ثبت نام به همراه مشاوره شغلی در دفاتر کاریابی داخلی ۴۵۰ هزار ریال (بدون احتساب ارزش‌افزوده) و در دفاتر کاریابی خارجی ۶۵۰ هزار ریال (بدون احتساب ارزش‌افزوده) تعیین شده است.

وی افزود: حق‌الزحمه به‌کارگماری دفاتر کاریابی غیردولتی داخلی که از کارجو دریافت می‌شود، حداکثر ۵۰ درصد حداقل دستمزد ماهیانه مصوب شورای عالی کار در سال ۱۴۰۰ است و برای قراردادهای کمتر از یک سال حق‌الزحمه به نسبت ماهیانه کارکرد محاسبه می شود.

خانمحمدیان یادآور شد: درصورتی‌که دستمزد ثابت بکار گمارده بیشتر از حداقل دستمزد اعلام‌شده از سوی شورای عالی کار باشد، ۳۰ درصد تفاوت حقوق کارجو با حداقل دستمزد اعلام‌شده در سال ۱۴۰۰ به حق‌الزحمه دریافتی از کارجو اضافه می شود و کاریابی حق دریافت حق‌الزحمه به‌کارگماری برای مدت اشتغال کمتر از یک ماه را ندارد.

وی افزود: دفاتر کاریابی می‌توانند در خصوص برخی مشاغل ساختمانی و روزمزد (هشت درصد) دستمزد روزانه دریافتی کارجو را به‌عنوان حق‌الزحمه به‌کارگماری دریافت کنند.

خانمحمدیان تاکید کرد: عدم رعایت هریک از بندهای اعلام‌شده، تخلف محسوب می شود و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با همکاری انجمن صنفی کاریابی‌ها، موظف به رسیدگی موضوع هستند.

 

منبع: ایرنا