به گزارش برنا، انیمیشن عروسکی « قصه های من و آقاجان» در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه های جهانی جام جم و شبکه پویا پخش می شود.

 سری سوم مجموعه «قصه های من و آقاجان» در ۱۵ قسمت ۱۱ دقیقه‌ای و با حال و هوای ماه رمضان به تهیه کنندگی محسن نبی یان و کارگردانی امیر فیضی با تکنیک استاپ موشن برای گروه سنی کودک تولید و پخش می شود.

«قصه های من و آقاجان» در فضا و حال و هوایی کاملاً ایرانی در جریان دارد. پدربزرگ، کوچه و محله هایی با حال و هوای یک زندگی ساده، بازارچه، مسجد، محل و فضاهایی از این قبیل، بخش های مهمی از فضاسازی مجموعه را عهده دارد.

نرگس شخصیت اصلی این مجموعه راوی قصه هایی است که در ماه مبارک رمضان برای خودش، خانواده و اطرافیان، محله و شهر و آبادی شان اتفاق می افتد. این قصه ها به زندگی، روابط ، رفتارها و برخوردهایی می پردازد که بین بچه ها و گاه آدم بزرگ ها جریان داشته و با حس و حالی شیرین و کودکانه روایت می شوند.

این روایت ها بیانگر درس ها و نکات اخلاقی هستند که توسط نرگس تعریف و با همراهی بزرگترها و به ویژه پدر بزرگ او (آقاجان) تصحیح و هدفمند می شوند.

هر کدام از قصه های این مجموعه براساس سرفصل یا موضوعی خاص شکل می گیرند. موضوعاتی که به شکل مستقیم و یا معنایی به ماه مبارک یا آیین ها، مراسم و آداب روزه داری و عبادت مرتبط است.