شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ختم

طرح بزرگ ختم قرآن کریم در سنندج برگزار می‌شود

کامل گلباغی گفت: طرح بزرگ ختم قرآن کریم به همت کانون فرهنگی هنری کنعان سنندج در این شهرستان برگزار می‌شود.

کامل گلباغی مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در گفتگو با  شبستان در کردستان اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان طرح بزرگ ختم قرآن کریم در شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح بزرگ قرآنی به همت کانون فرهنگی هنری مساجد کنعان شهرستان سنندج برگزار می‌شود، افزود: براساس اجرای این طرح هر روز یک ختم قرآن در سنندج برگزار می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه قرآن کریم 120 حزب دارد براساس این ختم قرآنی هر روز یک حزب توسط یک نفر قرآئت می‌شود بگونه‌ای که هر 120 نفر در روز با قرآئت هر روز یک حزب تعیین شده یک ختم کامل را در روز خواهند داشت.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اعلام کرد: هر روز یک فرد تلاوت فرد دیگر را کامل می‌کند و تا پایان ماه رمضان هر روز یک ختم کامل انجام می‌گیرد.

 

گلباغی مدت زمان قرآئت قرآن کریم را طلوع فجر تا ساعت 24 شب دانست و اضافه کرد: اعضای شرکت کننده در این طرح بزرگ قرآنی می‌توانند در هر مکان به صورت فردی قرآن کریم را تلاوت کنند.

 

وی اعلام کرد: اهدای ختم قرآن کریم به پیامبر عظیم‌الشان اسلام، آمرزش اموات و گناهان ما و برآورده شدن حاجات است.

 

وی در پایان اضافه کرد: فرم ثبت نام در این طرح قرآنی از طریق فضای مجازی بین اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد و عموم مردم توزیع شده و علاقمندان به شرکت در این طرح می‌توانند برای شرکت در این طرح قرآنی با مجری طرح که کانون فرهنگی کنعان سنندج است تماس برقرار نمایند.