به گزارش برنا؛ سعید نمکی، ویز بهداشت در واکنش به سو استفاده از واکسیناسیون پاکبانان طی دستوری نوشت: متاسفانه با خبر شدیم که بعضی از مدیران ‌و کارمندان منتسب به شهرداری آبادان در راستای تخصیص سهمیه واکسن به پاکبانان از این حرکت خدا پسندانه و خیرخواهانه برای گروهی که در معرض شدید آلودگی با پسماندهای آلوده قرار دارند، سوء استفاده و واکسن تزریق نموده‌اند. این درحالیست که تاکنون مسئولین ارشد وزارتخانه که مستمراً در بازدیدهای میدانی در معرض گرفتاری با ویروس می‌باشند و به عنوان گروه اولویت‌ دار پزشکی حق استفاده از واکسیناسیون را دارند به نفع نیازمندان دیگر، از این حق قانونی، شرعی و عرفی خود گذشتند گروهی که در اولویت‌های سوم و چهارم می‌باشند چنین سوءاستفاده‌ای نموده اند، لذا ضروریست در اسرع وقت موارد زیر اجرا شود:

معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی در اسرع وقت عزل گردند.

 کلیه کسانی که عامداً با این رفتار غیرمنصفانه و سوءاستفاده همراهی کرده‌اند و کسانی که به نحو ناشایست و ناعادلانه واکسینه شده‌اند، به مراجع قانونی معرفی شوند.

نتیجه حداکثر تا پایان وقت اداری فردا شنبه ۱۴۰۰/۱/۲۸ به اینجانب گزارش شود. بدیهی است هرگونه تکرار مورد فوق‌ الذکر با برخورد محکم‌تری مواجه خواهد شد.