به گزارش برنا؛ پس از پایان بازی های اول تیم های حاضر در فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در حالی در دومین بازی خود در این پیکارها برابر الریان نماینده قطر به میدان می رود، که پیروزی یک بر صفر شاگردان یحیی گل محمدی در برابر الوحده که با تک گل تماشایی کاپیتان تمام نشدنی پرسپولیس رقم خورد، این تیم را در صدر جدول قرار داد تا حالا قرمزهای ایرانی با انگیزه ای ویژه برای جدال در بازی دوم آماده حضور در میدان شوند.

بدون شک یکی از حساس ترین دیدارهای پرسپولیس در این تورنمت و در مرحله گروهی این رقابت ها  برابر یاران شجاع خلیل زاده مدافع سابق سرخ ها خواهد بود.  حریف قطری پرسپولیس پس از تساوی دربازی اول خود در برابر گوا  در حالی  برای دیدار  تقابل با  شاگردان گل محمدی آماده می شود که   قبل از آغاز این رقابت ها  در شرایط ویژه ای در لیگ قطر حضور داشت. شاگردان لورن بلان سرمربی سرشناس الریان از 22 بازی این فصل خود تا به امروز با 10 پیروزی، 5 تساوی و 7 شکست 35 امتیازی هستند و در چنین شرایطی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به هندوستان سفر کرده اند.

 با توجه به حضور این تیم در چند تورنمنت در قطر در مجموع این تیم در حال حاضر از حضور 61 بازیکن سود می برد که البته تمامی این نفرات طبق قوانین نمی توانند در لیگ قهرمانان این تیم را همراهی کنند. حضور 26 بازیکن خارجی در جمع این تیم 61 نفری از اتفاقات جالب برای الریان است.

از سرشناس ترین چهره های خارجی این تیم می توان به شجاع خلیل زاده مدافع ایرانی، گلرهایی از اردن و ونزوئلا و مردانی از قاره آفریقا در خط میانی اشاره کرد. این در شرایطی است که مهاجمانی از ساحل عاج و ونزوئلا در کنار شاگردان لورن بلان حضور دارند.

تقابل جالب و جذاب این دیدار تنها منحصر به رویارویی شجاع خلیل زاده و پرسپولیسی ها نمی شود و سرمربیان این 2 تیم نیز دوئل جذاب و تماشایی را روبروی هم خواهند داشت.

لوران بلان  سرمربی سرشناس فرانسوی  در حالی باید برابر تیم گل محمدی به میدان برود که   تا قبل از تقابل با پرسپولیس، در 15 بازی هدایت الریان را به عهده داشته  که طی آن موفق شده است  7 برد و 2 مساوی و 6 باخت را با این تیم به ثبت برساند. در این بازی یکی از جذاب ترین اتفاقات شطرنج تماشایی یحیی برابر این مربی سرشناس فرانسوی است.

الریان در لیگ ستارگان قطر  آمار جالبی را برای خود به ثبت رسانده است. نکته جالب درباره این تیم مربوط به  آمار خط دفاعی‌اش  در لیگ قطر بوده است. این تیم  بعد از السد که 14 گل خورده بود، صاحب بهترین خط دفاعی لیگ ستارگان قطر  است . الریانی ها در 22 بازی این فصل لیگ قطر ، 22 گل از حریفانش دریافت کرد. این در حالی است که ساختار دفاعی پرسپولیس از نظر آمار گل خورده در لیگ ایران فوق العاده است و این تیم در 20 بازی تنها 10 بار دروازه اش را باز شده دیده است و در این بازی رویارویی مدافعان کم اشتباه دو تیم می تواند برجذابیت های این دیدار اضافه کند.

پرسپولیس که با پیروزی برابر الوحده روحیه خوبی را به دست آورده است برای این که جای پای خود را در صدر جدول حفظ کند با تمام قوا و انگیزه در این دیدار به میدان می رود. برخی شواهد و قرائن از  این حکایت دارد که یحیی تیمش را با کمترین تغییر نسبت به بازی قبل برای این جدال به میدان می فرستد و امیدوار است ترکیب تیم برنده اش در بازی برابر الوحده در مقابل تیم الریان هم جواب بدهد و پرسپولیس در بازی دوم خود در این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا بتواند به دومین پیروزی و 3 امتیاز ارزشمند دیگری دست پیدا کند.

گفتنی است دیدار دو تیم پرسپولیس و الریان قطر امشب ساعت 21:30 دقیقه در ورزشگاه جواهر نعل نهرو برگزار می شود. 4