شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#لیگ قهرمانان آسیا#الاهلی

رکورد خیره کننده استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با شکست الاهلی ؛ آبی ها دست نیافتنی شدند

استقلال گلزن‌ترین تیم ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان آسیا با 240 گل زده بالاتر از سپاهان و پرسپولیس

استقلال گلزن ترین تیم ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان آسیا

۵ گل تاریخی استقلال به الاهلی عربستان باعث شد تا آبی ها به عدد شگفت انگیز ۲۴۰ در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا دست یابند. حالا استقلال با این تعداد گل، رکورد بهترین خط حمله تیم های ایرانی را در تاریخ این رقابت ها در اختیار دارند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

به گزارش پارس فوتبال، استقلال تعداد گل های زده خود در آسیا را به عدد ۲۴۰ رساند.

استقلال در اولین بازی مرحله‌ی گروهی در مقابل الاهلی عربستان توانست با نتیجه‌ی قاطع ۵-۲ به برتری برسد. این سی و یکمین تقابل استقلال برابر تیم‌های عربستانی در رقابت‌های سطح اول فوتبال آسیا (جام باشگاه‌های آسیا، جام برندگان جام آسیا و لیگ قهرمانان آسیا) بود که با چهاردهمین برد این تیم همراه شد. به این ترتیب استقلال بهترین عملکرد خود در فوتبال آسیا را مقابل تیم‌های عربستانی با ۱۴ برد، ۴ تساوی و ۱۳ باخت به ثبت رسانده‌است. پس از تیم‌های عربستانی، استقلال مقابل رقبای قطری خود از ۲۶ بازی ۱۲ برد و مقابل حریفان اماراتی نیز از ۲۵ بازی ۹ برد کسب کرده‌است.

استقلال با انجام بازی مقابل الاهلی با دوازده حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کنار سپاهان با سابقه‌ترین تیم ایرانی این مسابقات شد و با کسب پیروزی مقابل الاهلی، با سپاهان در رکورد بیشترین برد تیم‌های ایرانی در این مسابقات برابری کرد. استقلال در ۸۶ بازی خود در این مسابقات ۳۷ برد (۷ برد در مرحله‌ی پلی‌آف، ۲۵ برد مرحله‌ی گروهی و ۵ برد مراحل حذفی) و سپاهان در ۸۴ بازی خود در این مسابقات ۳۷ برد (۳۳ برد مرحله‌ی گروهی و ۴ برد مراحل حذفی) کسب کرده‌اند. البته سپاهان با دو بازی کمتر، همین تعداد برد را دارد و اگر بازی های پلی آف را لحاظ نکنیم، رکورد همچنان دست سپاهان است.

آبی‌پوشان با گلباران الاهلی عربستان به رکورد ۲۴۰ گل در تاریخ مسابقات باشگاهی فوتبال آسیا رسیدند. استقلال در مسابقات جام باشگاه‌ های آسیا ۷۱ گل (۱۶ گل در مرحله‌ی پلی‌آف، ۲۹ گل در مرحله‌ی گروهی و ۲۶ گل در مراحل حذفی)، در جام برندگان جام آسیا ۳۷ گل و در لیگ قهرمانان آسیا ۱۳۲ گل (۱۹ گل در مرحله‌ی پلی‌آف، ۹۳ گل در مرحله‌ی گروهی و ۲۰ گل در مراحل حذفی) به ثمر رسانده که این تیم را به عنوان گلزن‌ترین تیم ایرانی تاریخ مسابقات باشگاهی فوتبال آسیا بالاتر از سپاهان و پرسپولیس معرفی می کند.

استقلال با ۲۱ حضور در مسابقات باشگاهی قاره‌ی آسیا (۶ حضور در جام باشگاه‌های آسیا، ۳ حضور در جام برندگان جام آسیا و ۱۲ حضور در لیگ قهرمانان آسیا)، ۹ حضور در جمع ۴ تیم برتر آسیا (۶ نیمه‌نهایی در جام باشگاه‌های آسیا، ۲ نیمه‌نهایی در جام برندگان جام آسیا و ۱ نیمه‌نهایی در لیگ قهرمانان آسیا) و ۲ عنوان قهرمانی و ۲ عنوان نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا با سابقه‌ترین و پرافتخارترین تیم ایرانی در فوتبال آسیا است.