شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا

روند صعودی قیمت طلا ادامه یافت

قیمت طلا در بازارهای جهانی ابتدای معاملات روز جمعه را نیز با روند صعودی آغاز کرد، دوباره از مرز ۱۷۷۰ دلار گذشت و به ۱۷۸۰ دلار نیز نزدیک شد. افزایش قیمت طلا تحت تاثیر افت شاخص دلار و احتمالا خروج بخشی از سرمایه بازار ارزهای دیجیتال پس از ثبت رکورد قیمتی بیت کوین و اتریوم اتفاق افتاده است.

اقتصاد روند صعودی قیمت طلا ادامه یافت

طلای جهانی در روز پنج‌شنبه عملکرد خوبی داشت و خود را تا سطح ۱۷۷۰ دلار نیز بالا کشید. فلز زرد رنگ که پنج‌شنبه را با قیمت ۱۷۶۴ دلار به پایان رسانده بود، جمعه را نیز با روند صعودی ملایمی آغاز کرد و دوباره از مرز ۱۷۷۰ دلار عبور کرد و به ۱۷۸۰ دلار نیز نزدیک شد. صعود طلا در روزی اتفاق افتاد که شاخص دلار نزولی بود، در نتیجه افت شاخص دلار می‌تواند در افزایش قیمت طلا تاثیرگذار بوده باشد. اما دلیل دیگری نیز برای رشد طلا محتمل است.

دلیل دیگر رشد طلا چیست؟

ارزهای دیجیتال محبوب دنیا در هفته گذشته رشد قابل توجهی داشتند و چند مرتبه رکورد خود را جابجا کردند. معمولا با افزایش قیمت این ارزها کسری از افراد تازه وارد سرمایه خود را خارج می‌کنند و به دارایی‌های دیگر که مدت زمان طولانی‌تری شناخته شده بودند و در بین افراد محافظه کار مقبولیت دارند تبدیل می‌کنند. افراد تازه وارد نیز بخش مهمی از سرمایه بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند و سرمایه بازار این ارزها در طول چند ماه اخیر رشد قابل توجهی داشته است. بر این اساس تعدادی از افراد پس از مشاهده بازدهی سرمایه خود در بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه خود را از بازار خارج کرده و به دارایی‌هایی مانند، ملک، طلا یا اوراق قرضه تبدیل می‌کنند، تا از ریسک نوسان شدید قیمت ارزهای دیجیتال در امان باشند. بر این اساس محتمل است که بخشی از رشد طلا، به واسطه ورود سرمایه ارزهای دیجیتال اتفاق افتاده باشد. علاوه بر این روند نزولی بیت کوین توجه سرمایه‌گذاران را به سمت پناهگاه قدیمی سرمایه یعنی طلا جلب می‌کند و این امر می‌تواند رشد طلا را موجب شده باشد.

افت قیمت بیت کوین و رشد ۳۰۰ درصدی داج کوین

علاوه بر این بیت کوین که شناخته‌شده ترین ارز دیجیتال دنیاست و در بسیاری مواقع به بازار ارزهای دیجیتال جهت می‌دهد، پس از ثبت رکورد جدید و عبور از مرز ۶۴ هزار و ۵۰۰ هزار دلار، روند کاهشی را دنبال می‌کند. کمترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ هزار و ۲۳۸ دلار بوده است و در همین حوالی نوسان می‌کند. بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از سه درصد افت قیمت به ثبت رسانده است. همراه با قیمت بیت کوین قیمت دومین ارز دیجیتال محبوب دنیا، یعنی اتریوم نیز روند کاهشی را دنبال می‌کند. قیمت اتریروم نیز در ۲۴ ساعت گذشته بیش از دو درصد افت کرده است.

بر خلاف محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا داج کوین روند صعودی را دنبال می‌کند. داج کوین بیشترین رشد ۲۴ ساعت و هفته گذشته را بین ارزهای دیجیتال داشته است. قیمت این ارز در ۲۴ ساعت گذشته دو برابر و در طول هفته‌ای که گذشت بیش از ۴ برابر شده است.

 

منبع: اقتصاد نیوز