شهرخبر

هشدار ایران درباره تلاش برخی کشورهای عربی برای تخریب مذاکرات برجام

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه سازمان‌های موسوم به اتحادیه عرب و یا شورای همکاری خلیج فارس و با یادآوری نقش مخرب معدودی از کشورها تاکید کرد: این اظهارات ناشیانه و غیرمسئولانه در ادامه اظهارات ضدایرانی آنها بیان می شود که هدف از طرح آنها نه درخواست مشارکت بلکه به منظور تخریب روند گفتگوهای فنی در وین است.

سعید خطیب زاده

به گزارش همشهری آنلاین، سعید خطیب زاده افزود: دبیران کل این نهادها بدانند که ایران عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و کلیه فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی تحت نظارت برنامه های پادمانی این سازمان قرار دارد و بدیهی است توسعه این برنامه منطبق با حقوق مشروع جمهوری اسلامی ایران و براساس منافع ملی و بمنظور تامین نیازهای صلح آمیز ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: بهتر است این مجموعه ها با پرهیز از تجاهل نسبت به واقعیت های موجود، نگرانی خود را معطوف به طرف های ناقض این توافق و قطعنامه 2231 کنند. 

خطیب زاده به دبیران کل این مجموعه ها توصیه کرد به جای همنوایی با رژیم صهیونیستی در اتهام زنی مستمر به جمهوری اسلامی ایران، توجه خود را معطوف فعالیت های هسته ای نظامی و غیرقانونی رژیم صهیونیستی کرده و خطرات صدها کلاهک هسته ای این رژیم و عضویت نداشتن در ان پی تی را بعنوان بزرگترین تهدید صلح و ثبات و امنیت در منطقه مد نظر خود قرار دهند.