شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال

برداشت یک با صدا و قلم جهانگیر کوثری؛ اگر شیخ دیاباته از اول در زمین بود، هشت گل می زدیم

یورش استقلال به ستاره سوم در منظومه آسیا

الاهلی اصلا تیم نبود، صاحب نداشت، سرپرست نداشت، انگار مربی نداشت. آقای ریجیکامب رومانیایی هم هیچکاری انجام نداده بود. بهترین بازیکن این تیم عمر السومه بود که یک گل از روی نقطه پنالتی زد و دیگری هم با پای چپ به ثمر رساند. انصافا فکر می کنم فقط 7، 8 کیلو اضافه وزن داشت. باقی بازیکنان هم به همین شکل بودند. انگار این تیم تمرین درست و حسابی نداشته، دوره بدنسازی را انجام نداده، آماده نیست و بیخود نبوده در بازی های باشگاهی 8 بازی به پیروزی نرسیده است. یک تیمی است که فقط اسم داشته و برایم عجیب است تیمی با این همه ثروت و به دور از آمادگی کامل به این مسابقات آمده و یک مربی جدید آورده که امتحان خودش را در الوصل، الوحده و الهلال پس داده و به عنوان بازیکن هم در رومانی بازی می کرده است.

این الاهلی عربستان هیچ چیزی نداشت و استقلال انصافا خیلی خوب بازی کرد و ترکیب خیلی خوب داشت، البته به جز میلیچ که در خط میانی و سمت راست به کار گرفته شده بود، انگار ما یک مهره اضافی در آن منطقه از زمین داشتیم. در حالی که اگر این مهره را به سمت چپ می آوردیم، فکر می کنم به گل های بیشتری دست پیدا می کردیم اما به هرحال ترکیب عارف غلامی و سیاوش یزدانی در خط دفاعی و محمد نادری در چپ و وریا در راست، ترکیب دفاعی خوبی بود. ضمن اینکه چند اشتباه در دفاع میانی داشتیم که یکی از آن ها را گل خوردیم و دو تای دیگر هم برایمان خطرناک بود که در واقع تیم الاهلی آن توان را نداشت که به ما گل بیشتری بزند. تیمی که 8 بازی است در لیگ عربستان نبرده است. استقلال بسیار خوب بازی کرد. فکر می کنم اگر شیخ دیاباته از اول هم در زمین بود، با قائدی و ارسلان مطهری و بازی با سه مهاجم و اگر میلیچ هم بیرون می آوردیم می توانستیم به هشت گل دست پیدا کنیم. خط دفاعی پر اشتباه الاهلی، بسیار ضعیف بودند. یک بازیکن از رومانی داشتند که میتریتا که او هم نفس و قدرت نداشت، چند حرکت خوب انجام داد و از کار افتاد. او خودش را از بازی خارج کرد چون نفس نداشت، عمر السومه هم نفس نداشت، همش با خشونت و نگه داشتن بازی قصد داشت یک کارهایی انجام دهد. فقط غریب بود که کمی خوب دوید ولی کاری نکرد. از خودش یک تعصبی نشان داد و استقلال با یک بازیکن تکنیکی مثل مهدی قائدی و بازی بسیار عالی مسعود ریگی در خط میانی و همچنین عارف غلامی در خط دفاع تیم خوبی نشان داد ضمن اینکه رشید مظاهری خیلی لرزان و پراشتباه درون دروازه بود. برایم عجیب بود، برای دروازه بانی که تیمش جلو است، توپ گرفتن و توپ زدنش ضعیف بود، اعصابش خراب بود و در بیرون آمدن هاش اشتباه داشت، چرا؟ به جای او محمد نادری در دفاع چپ تا آنجایی که روز زمین بود خوب بازی کرد.

به نظرم بازی سخت استقلال مقابل الدحیل و الشرطه عراق خواهد بود. واقعا می گویم، باید چند بار باید از واژه غرور استفاده کنیم و بگوییم بچه ها فکر نکنید با این 5 تا الشرطه عراق یا الدحیل قطر را می برید. ما دوره گذشته هم همینجوری به پاختاکور باختیم. الدحیل تیم ستاره های قطر بوده و تیم بسیار خوبی است و دو بر صفر الشرطه را برده است. ما باید این دو بازی را ببریم. خیلی کار سختی است. به نظرم این پیروزی 5 بر 2 کار ما را برای دو بازی آینده سخت تر کرده است. با یک برد می توانیم موقعیت خودمان را تثبیت کنیم و استقلال امسال می تواند با این نفرات یک موقعیت تازه ای را برای خودش تعریف کند. یعنی همین یورش به سمت کسب ستاره سوم. این بسیار می تواند برای فوتبال ما مهم باشد. این بازی نشان داد فوتبال ما از نظر فرهنگی، نژادی، تکنیک، تاکتیک، فهم و درک فوتبال خیلی بالاتر از عرب ها است و این به ما این موقعیت را می دهد در بازی های مقدماتی جام جهانی با بازیکنانی مثل سردار آزمون و مهدی طارمی می توانیم هم عراق را ببریم، هم بحرین را. این را باور کنیم که خیلی جلوتر هستیم. با این شرایط اقتصادی، کرونا و وضعیتی که الان بر فوتبال ما حاکم است، اما ما دو سه کلاس از عربستان جلوتر هستیم و بودیم. این بازی نماینده ما نشان داد چه موقعیت خوبی داریم و چه مقام هایی بهتری می توانیم به دست آوریم. منتظر پیروزی استقلال مقابل الدحیل و الشرطه و رسیدن به ستاره سوم هستیم.