شهر خبر

تکمیل پرونده منظر تاریخی هگمتانه یک تا سه سال زمان می برد

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، تکمیل پرونده منظر تاریخی هگمتانه یک تا سه سال زمان می برد.

جریان چیست؟

علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اظهار کرد: این شایعه که «این پرونده از مسیر ثبت خارج شده است» صحت ندارد و اوایل هفته جاری جلسه شورای معاونان وزارتخانه با مدیران کل استانی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار و گزارش پرونده و روند تکمیل پرونده به وزیر میراث فرهنگی ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان بیان کرد: براساس تأکید وزیر میراث فرهنگی فرآیند پرونده ثبت منظر تاریخی هگمتانه تا همدان در حال طی شدن است و با توجه به حجیم بودن کار، پیشرفت خوبی داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: جمع آوری اطلاعات پرونده که کاری مهم و زمان بر بود، انجام شده و تولید نقشه ها در حال انجام است و پس از این مرحله تدوین و فصل بندی پرونده را دست اقدام داریم.

مالمیر با اشاره به اینکه این پرونده یکی از اولویت های وزارتخانه میراث فرهنگی است، اظهار کرد: فرآیند تکمیل و ثبت پرونده ای با این اندازه از حساسیت و اهمیت حداقل یک تا سه سال طول می کشد.

وی خاطرنشان کرد: به علت تأکید وزیر میراث فرهنگی و استاندار همدان همه تلاشمان را بر این گذاشتیم و از تمام ظرفیت های استان و وزارتخانه استفاده می کنیم تا پرونده به سرعت آماده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه همدان مطرح کرد: برای اینکه پرونده مسیر رفت و برگشت متعددی به یونسکو نداشته باشد، اطلاعات را بطور مرتب و همزمان به مرکز ارائه می کنیم و به جمع بندی می رسیم .

وی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد پرونده ثبت منظر تاریخی هگمتانه تا همدان تا پایان دولت وقت تکمیل شود، گفت: پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای تاج آباد و فرسفج به یونسکو ارسال شده و پیش بینی می شود تیر ارزیابان در کشور حضور یابند و از کاروانسراها بازدید کنند و گزارش را به یونسکو ارائه دهند.

تکمیل پرونده منظر تاریخی هگمتانه یک تا سه سال زمان می برد