شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

رئیس سازمان بورس خبر داد: تغییر در روش انتشار EPSها/ بررسی تغییر دامنه نوسان

رئیس سازمان بورس خبر داد: تغییر در روش انتشار EPSها/ بررسی تغییر دامنه نوسان
رئیس سازمان بورس گفت: در حال طراحی یک مدلی هستیم تا EPS شرکت‌ها به نحو خوب و شفاف در اختیار سهامداران قرار بگیرد.

 محمد علی دهقان دهنوی، در رابطه با تصمیمات جدید برای بازار سرمایه، اظهار کرد: در شرایط فعلی در تمامی ابعاد بازار سرمایه در حال انجام اقدامات متعددی هستیم.

او در مورد دامنه نوسان ، اظهار کرد: بحث دامنه نوسان در اختیار هیئت مدیره سازمان است ، اکنون نیز در حال بررسی آن هستیم و هر زمان که نیاز باشد آن را تغییر خواهیم داد.

دهقان دهنوی در خصوص انتشار EPS شرکت ها گفت : در شرایط کنونی در حال طراحی یک مدلی هستیم تا EPS شرکت ها به نحو بسیار خوب و شفاف در اختیار سهامداران قرار بگیرد ناگفته نماند که در این مدل جدید، سناریو های مختلفی در اختیار مالکان سهم قرار خواهد گرفت.

او بیان کرد: EPS شرکت ها وابسته به عوامل متعددی از جمله نرخ ارز و قیمت های جهانی کالای صادراتی آن صنعت است که این مدل جدید می تواند به عنوان یک بازوی کمکی عمل کند ، وقتی شرکتی بیاید و از سناریوی جدید برای انتشار EPS استفاده کند به طور خودکار اطلاعات متعددی در رابطه با سود آن شرکت ها در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت.

دهقان دهنوی در پاسخ به این سوال که آیا شما نسبت به نحوه انتشار اوراق توسط دولت طی امسال انتقادی دارید یا خیر؟ گفت : بنده نسبت به فروش اوراق انتقادی نداشتم به سبب آنکه بازار اوراقی که دولت منتشر می کند، از بورس مجزا است، اما مسئله ای که در بحث اوراق مطرح است و قابل توجه قرار می گیرد نرخ آن است ، همیشه از بانک مرکزی درخواست کرده ایم که با عملیات بازار باز مدیریتی را انجام دهند که تا نرخ این اوراق صدمه ای به بورس وارد نکند ، ما این مسئله را تا به نتیجه رسیدن پیگیری می کنیم .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان